پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ آبان ۱۴۰۲-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ آبان ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه امروز راه خود را از فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت جدا کرد. در حالی که قیمت دلار ثابت بود و انس جهانی کاهش محدودی داشت، قیمت‌ها در بازار طلا برای نخستین روز در هفته چهارم آبان افزایشی شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 13
کد خبر: ۲۱۳۴۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا و سکه امروز در بیشتر قطعات و وزن‌ها افزایش داشت. این نخستین روز از هفته جاری بود که بازار طلا در روند صعودی قرار گرفت. در روز جاری بازار فلز زرد از نوسانات محدود دلار تبعیت نکرد. بازارهای جهانی نیز که پس از بازگشایی کاهش محدودی داشت نتوانست بازار طلای داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اثر اخبار مربوط به تنش در منطقه در بازارهای مالی کمرنگ شده و فعلا این افت طلای جهانی است که مورد توجه فعالان اقتصادی است. با این وجود تحلیلگران بازارهای مالی تغییرات قیمتی روزهای اخیر را روند نمی‌دانند و معتقدند بازار در مسیر سایدوی یا خنثی در حرکت است. همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار اندکی تعدیل شده و فعلا انس جهانی بازیگر فعال‌تری در بازار داخلی است.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۳۶ دلاری در حال معامله است.

 در همین راستا ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا با تاکید بر روند نسبتا باثبات قیمت طلا و سکه از ابتدای سال جاری تا کنون به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود رکود تقاضا در بازار طلا، سایه روند کاهشی بر این بازار سنگین‌تر است. هر چند باید توجه داشت اثر اخبار مربوط به جنگ منطقه خنثی شده و سیگنال‌های مساعد سیاسی نیز مانع از رشد قیمت، در بازار فلز زرد شده است.»

این مقام صنفی سابق با تاکید بر ثبات فعلی در بازار طلا خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود با نزدیک شدن به پایان سال، تقاضا در بازار طلا کمی تشدید شود. البته باید توجه داشت نباید انتظار نوسان شدید در قیمت‌ها را داشته باشیم.»


وی درباره کاهش تقاضا در بازار گفت: «وقتی نوسانات، زیاد و لحظه‌ای باشد، حتی فعالان بازار نیز تمایلی به داد و ستد ندارند. زیرا به اندازه‌ای نوسان در بازار زیاد است که تا نوشتن فاکتور و حساب و کتاب قیمت‌ها تغییر می‌کند. این موضوع معامله‌گران را محتاط کرده است.»

 امروز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی افزایش ۴۸ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۷۹ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز گذشته معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

 امروز قیمت طلا نیز افزایش محدودی داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد هشت هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز سه هزار تومان گران شد و به رقم دو میلیون و ۴۱۲ هزار تومان رسید.

در بیست و دومین روز آبان حباب تمام قطعات سکه صعودی شد. حباب سکه امامی ۱۷۲ هزار تومان، سکه بهار ۲۰۱ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۶ هزار تومان، ربع سکه ۲۶ هزار تومان و سکه گرمی ۶۲ هزار تومان افزایش داشت./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده