شورای امنیت به قطعنامه جدیدی درباره غزه رأی می‌دهد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شورای امنیت به قطعنامه جدیدی درباره غزه رأی می‌دهد

شورای امنیت به قطعنامه جدیدی درباره غزه رأی می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۸۳۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده است اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار است به پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید درباره غزه رأی دهند.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده پیش‌نویس این قطعنامه خواستار آزادی «فوری و بی‌قید و شرط گروگان‌های بازداشت‌شده توسط حماس» است.

این قطعنامه که پیش‌نویس ان توسط مالت تهیه شده همچنین خواستار «وقفه‌های انسان‌دوستانه فوری» و کریدور‌های انسانی در غزه شده‌اند. در این قطعنامه تصریح شده تعداد روز‌های دوام این وقفه‌های جنگی بایستی به اندازه کافی باشد تا امکان دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع آژانس‌های سازمان ملل به غزه را فراهم آورد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک دیپلمات گزارش داد این قطعنامه مورد حمایت امارات متحده عربی که به تازگی به عنوان عضو شورای امنیت انتخاب شده قرار دارد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده