نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع رسیدگی به بحران غزه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع رسیدگی به بحران غزه

نشست شورای امنیت سازمان ملل امروز چهارشنبه با موضوع رسیدگی به بحران غزه و تاکید بر آتش بس در این منطقه با ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۳۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ کورتینای راترای رئیس دفتر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خطاب به نمایندگان حاضر در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که علاوه بر شرایط دشوار در منطقه جنگ زده غزه، خطر گسترش جنگ به منطقه هر روز افزایش می‌یابد.

این مقام سازمان ملل با تاکید بر اینکه هیچ چیز نمی‌تواند تنبیه دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند، افزود که در هفته‌های گذشته عملیات نظامی اسرائیل و درگیری در سراسر غزه تشدید شده است درحالیکه شلیک راکت از سوی گروه‌های فلسطینی نیز ادامه دارد.

راترای در ادامه تصریح کرد: رفح ویران شده و گذرگاه رفح بسته است و عملیات بشردوستانه را دشوار کرده است. تقریبا دو میلیون نفر آواره شدند. هیچ کجا در غزه امن نیست.

سرگئی لاوروف نیز به عنوان رئیس این جلسه تاکید کرد: در ۱۰ ماه گذشته، تقریبا ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و ۹۰ هزار نفر زخمی شدند که اکثر آنها کودک و زن هستند.

وی با استفاده از یک مقایسه برای نشان دادن آمار وحشتناک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این تعداد دو برابر تلفات غیرنظامی در جریان جنگ ۱۰ ساله در جنوب شرقی اوکراین (اشاره به آغاز جنگ در سال ۲۰۱۴ در شرق اوکراین) است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که تعداد تلفات نیرو‌های بشردوستانه سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی در غزه در حال حاضر به ۳۰۰ نفر رسیده است که بزرگترین تلفات در تاریخ مدرن است.

لاوروف در این اظهارات در نشست شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد که میزان بی‌سابقه خشونت در خاورمیانه عمدتاً نتیجه سیاست آمریکا در منطقه بود و فدراسیون روسیه طرفدار آتش بس دائمی و گسترده در مناقشه خاورمیانه است.

تکمیل می‌شود...

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار