فشار کابینه جنگ صهیونیستی به نتانیاهو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

فشار کابینه جنگ صهیونیستی به نتانیاهو

پس از اینکه آمریکا برای منحرف کردن اذهان عمومی به تل‌آویو فشار آورد اجازه ورود سوخت به غزه را بدهد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به شدت با این اقدام مخالفت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۰۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اعتراضات شدید کابینه جنگ به تصمیم وارد کردن مقادیر محدود سوخت به نوار غزه به درخواست آمریکا مواجه است. این درحالی است که کابینه جنگ پس از فشار آمریکا برای ورود سوخت به غزه تنها با ورود ۱۴۰ هزار لیتر سوخت موافقت کرد.

 

براساس گزارش الجزیره، مقامات صهیونیستی و آمریکایی دیروز جمعه گفتند که کابینه جنگی اسرائیل پس از درخواست واشنگتن با ورود ۱۴۰ هزار لیتر سوخت هر دو روز به غزه موافقت کرد. این در حالی است که کمبود شدید ارسال کمک‌های بشردوستانه و ارتباطات نوار غزه را تهدید می‌کند.

 

شش هفته پیش کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تمامی کالا‌های وارد شده به نوار غزه را در محاصره شدیدی انجام داده است. در این حین آمریکا برای ساکت کردن مطالبات عمومی در جهان صهیونیست‌ها را مجبور کرد با ورود چند کامیون کمک‌رسانی پس از بازرسی موافقت کند.

 

از سویی دیگر تساحی هنگبی، رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیروز جمعه با بیان اینکه ورود سوخت به غزه از عصر این روز آغاز می‌شود، گفت: اجازه نخواهند داد حتی یک قطره سوخت وارد شمال غزه شود مگر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از غزه حذف شود.

 

تصویب تحویل سوخت باعث مخالفت شدید برخی از اعضای ائتلاف راست افراطی در کابینه بنیامین نتانیاهو شد که همچنین رهبری شورای جنگ تشکیل شده پس از جنگ علیه غزه را بر عهده دارد. ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، از تصمیم وارد کردن سوخت به غزه انتقاد کرد و در پستی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت که کابینه جنگی بار دیگر تصمیمات سیاسی می‌گیرد که رژیم صهیونیستی را به سوی اشتباهی سوق می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده