لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های خارجی علم الهدی: می‌خواهند مشهد را مرکز تفریح کنند این خلاف شان امام رضاست رهبر معظم انقلاب: سپر پولادین اتحاد مردم و مسئولان و نیروهای مسلح نباید خدشه دار شود سخنگوی وزارت دفاع: رژیم صهیونیستی برای نجاتش به آمریکا پناه برد سپاه پاسداران: با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در کنار دولت و ملت ایستاده‌ایم

دستور مخبر برای ارائه برنامه‌ای عملیاتی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب‌شناسی این موضوع تأکید و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه‌ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول تدوین و ارائه کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۵۰۳۴

به گزارش راهبرد معاصر، جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

 

مخبر در این جلسه با اشاره به عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر لزوم آسیب شناسی این موضوع تأکید و وزیر آموزش و پرورش را مکلف کرد برنامه‌ای عملیاتی و زمانبندی شده برای اجرای این سند تحول، تدوین و ارائه کند.

 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند کمیته و دبیرخانه‌ای چابک است که بر ترسیم نقشه راه متمرکز شود، افزود: این کمیته باید اولویت‌ها و وظایف هر یک از دستگاه‌ها را به طور دقیق مشخص کند؛ چرا که اجرای سند تحول موضوعی فرادستگاهی است و نقش و تکلیف هر دستگاه باید کاملا مشخص باشد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور بر اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور، تأکید کرد: اینکه بتوانیم بدون تحول در آموزش و پرورش، کشور را توسعه دهیم تصوری نادرست است چراکه موتور محرک و پیشران پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

 

مخبر ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود بارها بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش این دستگاه اجرایی در پیشرفت کشور تأکید داشته‌اند بدین خاطر است که ایشان به درستی نقطه آغازین پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور را تحول در آموزش و پرورش می‌دانند.

 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در ابتدای جلسه با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هرگاه تفکر و روحیه بسیجی در کاری حاکم شده، شاهد تحقق اهداف بوده‌ایم و امروز توفیقات جریان مقاومت چه در حوزه نظامی و چه در بخش اقتصادی و فرهنگی نیز مرهون فرهنگ و روحیه بسیج است که ریشه و سرچشمه این فرهنگ از دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

 

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نیز هرکدام در سخنانی تربیت معلم را به عنوان قلب آموزش و پرورش دانستند و بر اهمیت توسعه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم به عنوان مهمترین اولویت در تحول‌بخشی به آموزش و پرورش تأکید کردند.

 

در این جلسه که معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز حضور داشت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از جلسات برگزار شده برای احصاء راهکارهای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و گفت: این سند شامل ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار است و امروز این سند به سامانه‌ای تبدیل شده که لازمه تصویب هر اقدام و برنامه در آموزش و پرورش این است که با این سامانه مطابقت داشته باشد.

 

وی همچنین گزارشی از اقدامات شاخص انجام شده در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه کرد و افزود: ۷ طرح ملی در جهت اجرای سند تحول تدوین شده است که عبارتند از مهارت‌آموزی، تربیت معلم، اوقات فراغت، فضا و تجهیزات تربیتی، انسداد مبادی بیسوادی، گفتمان‌سازی سند تحول و استقرار نظام سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش عمومی کشور.

 

در ادامه این جلسه، گزارشی از برنامه و آیین‌نامه اجرایی پروژه ملی مهارت‌آموزی ارائه و توضیحاتی در خصوص تعداد و سهم هنرجویان فنی ‌وحرفه‌ای و کاردانش از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۱مطرح و اعلام شد که در این دولت رشد آموزش‌های فنی‌ و‌ حرفه‌ای از رشد مطلوبی برخوردار بوده و تعداد هنرجویان هنرستان‌ها از ۶۰۰ هزار نفر به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

 

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف برای اجرای این سند، مقرر شد وزیر آموزش و پرورش برنامه اجرایی طرح ملی مهارت‌آموزی را در جلسه هیأت وزیران جهت تصویب نهایی ارائه کند./ فارس

ارسال نظر