پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

حکم یک قاضی آمریکایی علیه ایلان ماسک

یک قاضی فلوریدا ادعا می‌کند شواهدی پیدا کرده که ایلان ماسک از نقص سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا خبر داشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۵۰۳۵

به گزارش راهبرد معاصر، یک قاضی فلوریدا شواهد معقولی پیدا کرده مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و سایر مدیران می دانستند وسایل نقلیه این خودروساز دارای سیستم اتوپایلوت معیوب هستند اما طبق یک حکم، همچنان اجازه می دهند خودروها به صورت ناایمن تولید شوند.

 

این موضوع پس از آن اتفاق می‌افتد که سازنده خودروهای الکتریکی در اوایل سال جاری در کالیفرنیا 2 پرونده مربوط به مسئولیت محصولات را به دلیل ایمنی سیستم اتوپایلوت خود برنده شد. اتوپایلوت سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا است که می تواند وظایف رانندگی خودکار مانند پیمایش در رمپ بزرگراهی و خارج از آن، کروز کنترل، تغییر خطوط و پارک خودکار را انجام دهد.

 

آدام گوستافسون، که بازرس 2 تصادف ناشی از خودرو خودران بود، شهادت داد که اتوپایلوت در هر 2 مورد نتوانست درست تشخیص دهد و خودرو را متوقف کند. این مهندس همچنین گواهی داد که علیرغم آگاهی تسلا از مشکل، هیچ تغییری در سیستم هشدار تشخیص ترافیک متقاطع از تاریخ تصادف اول تا زمان تصادف دوم ایجاد نشده است تا ترافیک متقاطع را در نظر بگیرد.

 

تسلا به دلیل مواردی مبنی بر اینکه اتوپایلوت منجر به مرگ راننده تسلا در سال 2019 شد، با پرونده ای حقوقی طرف شد. دو شاکی از بازماندگان این تصادف، ادعا کردند که تسلا می‌دانست محصولش معیوب است و 400 میلیون دلار خسارت خواستند. تسلا استدلال کرد که این تصادف نتیجه خطای انسانی بوده است.

 

پیش از این سهامداران شرکت تسلا از ایلان ماسک به دلیل ادعای ایمنی خودروهای خودران شکایت کرده بودند. آن‌ها معتقدند که ماسک در مورد اثر بخشی و ایمنی سیستم های اتوپایلوت و خودروهای تمام خودران اغراق کرده است. سهامداران طی طرح دعوی دسته جمعی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده، اعلام کردند که تسلا طی 4سال با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده در مورد فناوری های خود (که گمان می رود علت اصلی تصادفات است)‌ از آنها کلاهبرداری کرده است.

 

مدیرعامل پرحاشیه این شرکت به دلیل ادعاهای خود در مورد خودروها توجهات زیادی را به خود جلب کرده است وی با توجه به اظهارات و تلاش‌های خاص برای ترویج ادعاها در مورد قابلیت‌های خودروهای خودران، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته تحقیقات در مورد ماسک برای تعیین اینکه آیا تسلا قوانین خود را در مورد اتوپایلوت بودن نقض کرده یا خیر انجام می شود.

 

ایلان ماسک همزمان با مدیریت تسلا به عنوان مدیر شرکت اسپیس ایکس و توییتر هم شناخته می شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده