حکم یک قاضی آمریکایی علیه ایلان ماسک-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

حکم یک قاضی آمریکایی علیه ایلان ماسک

یک قاضی فلوریدا ادعا می‌کند شواهدی پیدا کرده که ایلان ماسک از نقص سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا خبر داشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 November 23
کد خبر: ۲۱۵۰۳۵

به گزارش راهبرد معاصر، یک قاضی فلوریدا شواهد معقولی پیدا کرده مبنی بر اینکه ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا و سایر مدیران می دانستند وسایل نقلیه این خودروساز دارای سیستم اتوپایلوت معیوب هستند اما طبق یک حکم، همچنان اجازه می دهند خودروها به صورت ناایمن تولید شوند.

 

این موضوع پس از آن اتفاق می‌افتد که سازنده خودروهای الکتریکی در اوایل سال جاری در کالیفرنیا 2 پرونده مربوط به مسئولیت محصولات را به دلیل ایمنی سیستم اتوپایلوت خود برنده شد. اتوپایلوت سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا است که می تواند وظایف رانندگی خودکار مانند پیمایش در رمپ بزرگراهی و خارج از آن، کروز کنترل، تغییر خطوط و پارک خودکار را انجام دهد.

 

آدام گوستافسون، که بازرس 2 تصادف ناشی از خودرو خودران بود، شهادت داد که اتوپایلوت در هر 2 مورد نتوانست درست تشخیص دهد و خودرو را متوقف کند. این مهندس همچنین گواهی داد که علیرغم آگاهی تسلا از مشکل، هیچ تغییری در سیستم هشدار تشخیص ترافیک متقاطع از تاریخ تصادف اول تا زمان تصادف دوم ایجاد نشده است تا ترافیک متقاطع را در نظر بگیرد.

 

تسلا به دلیل مواردی مبنی بر اینکه اتوپایلوت منجر به مرگ راننده تسلا در سال 2019 شد، با پرونده ای حقوقی طرف شد. دو شاکی از بازماندگان این تصادف، ادعا کردند که تسلا می‌دانست محصولش معیوب است و 400 میلیون دلار خسارت خواستند. تسلا استدلال کرد که این تصادف نتیجه خطای انسانی بوده است.

 

پیش از این سهامداران شرکت تسلا از ایلان ماسک به دلیل ادعای ایمنی خودروهای خودران شکایت کرده بودند. آن‌ها معتقدند که ماسک در مورد اثر بخشی و ایمنی سیستم های اتوپایلوت و خودروهای تمام خودران اغراق کرده است. سهامداران طی طرح دعوی دسته جمعی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده، اعلام کردند که تسلا طی 4سال با اظهارات نادرست و گمراه‌کننده در مورد فناوری های خود (که گمان می رود علت اصلی تصادفات است)‌ از آنها کلاهبرداری کرده است.

 

مدیرعامل پرحاشیه این شرکت به دلیل ادعاهای خود در مورد خودروها توجهات زیادی را به خود جلب کرده است وی با توجه به اظهارات و تلاش‌های خاص برای ترویج ادعاها در مورد قابلیت‌های خودروهای خودران، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته تحقیقات در مورد ماسک برای تعیین اینکه آیا تسلا قوانین خود را در مورد اتوپایلوت بودن نقض کرده یا خیر انجام می شود.

 

ایلان ماسک همزمان با مدیریت تسلا به عنوان مدیر شرکت اسپیس ایکس و توییتر هم شناخته می شود./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار