به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز میز اقتصاد به بررسی فاز دو عملیات اجرایی فرودگاه امام خمینی با حضور سعید چلندری مديرعامل شركت شهر فرودگاهی امام خمینی و رحمانی مدیرعامل هلدینگ راه وشهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پرداخت.
در این برنامه سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با تشریح جزئیات پروژه ۳ میلیارد یورویی توسعه این فرودگاه گفت: این طرح از محل تهاتر و با مشارکت کنسرسیوم چینی-ایرانی طی ۵ سال اجرا میشود.
چلندری اظهار کرد: با استفاده از تهاتر دو و نیم تا ۳ میلیارد یورو در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایهگذاری خواهد شد.
وی افزود: بر اساس برنامهریزی ۵ ساله این پروژه به بهرهبرداری میرسد، ترمینال فاز توسعهای فرودگاه ۴۱۰ هزار متر مربع است که در آن یک برج به ارتفاع ۱۰۰ متر ساخته میشود.
وی تصریح کرد: همچنین در فاز توسعه فرودگاه امام دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به ساخت پل ارتباطی «هواپیما رو» بین اتوبان ساوه و قم گفت: با بهرهبرداری طرح توسعه فاز ۲ فرودگاه امام با عنوان راهبردیترین پروژه عمرانی کشور، زیرساخت جابجایی ۳۵ میلیون مسافر فراهم میشود.
چلندری بیان کرد: اسفندماه سال ۱۴۰۳ کل عوامل پروازی از جمله سطوح پروازی، تجهیزات کمک ناوبری، روشنایی باند و... اجرا میشود. همزمان نیز به صورت مرحله به مرحله آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماها، انبارهای لجستیکی و... پروژه احداث میشود.
وی با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل تهاتری تامین میشود، اضافه کرد: کارهای اجرایی پروژه را قرارگاه خاتم الانبیا انجام میدهد و شرکت «هاکان» چین نیز موارد فنی، نظارت و تامین تجهیزات را بر عهده دارد.
وی یادآور شد: شرکت چینی ساخت فرودگاههای بزرگ چین از جمله «داکسینگ پکن» را در کارنامه کاری خود دارد.
او با اشاره به اینکه ما سعی خواهیم کرد ظرف مدت ۵ سال کل فاز دو فرودگاه امام خمینی را به اتمام برسانیم افزود: با توجه به افزایش محدودیتهای فرودگاه مهرآباد یکی از برنامههای وزارت راه وشهرسازی آن است که تمامی پروازهای داخلی و خارجی با توجه به درخواست شرکتهای هواپیمایی به این فرودگاه انتقال دهد./باشگاه خبرنگاران جوان