آیت الله رئیسی: حمایت ما از فلسطین مبتنی بر قانون اساسی است-راهبرد معاصر

آیت الله رئیسی: حمایت ما از فلسطین مبتنی بر قانون اساسی است

رئیس جمهور صبح امروز در دومین همایش مسئولیت اجرای قانون اساسی، گفت: حمایت ما از غزه و فلسطین مبتنی بر قانون اساسی است، آن جا که حمایت از مظلوم به عنوان وظیفه اصلی در قانون اساسی تعیین شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 03
کد خبر: ۲۱۶۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، آیت الله رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در دومین همایش مسئولیت اجرای قانون اساسی، گفت: قانون اساسی، اساس قوانین و مقررات و ارتباطات بین بخش های مختلف و اساس نظام اسلامی را به ما آموخته است.

 

وی افزود: قانون اساسی ما مترقی ترین قانون اساسی دنیا است. از افتخارات جمهوری اسلامی آن است که تمام نهادها و ساختارهای آن مبتنی بر رای مردم است و مردم نه به عنوان امری تشریفاتی بلکه حقیقتا مردم باور هستیم و رای مردم بسیار اهمیت دارد.

 

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای قانون اساسی به صورت امر جامع باید دیده شود، گفت: قانون اساسی به ما تکلیف کرده به آرای عمومی مراجعه کنیم،‌ اجرای قانون اساسی به صورت امر جامع باید دیده شود، و اگر آن را به صورت گزینش عمل کنیم زیبنده نیست، قانون اساسی یعنی همه اصول مورد تاکید مجریان باشد.

 

رئیس جمهور عنوان کرد: ضرورت دارد همه دانشجویان رشته حقوق و اقتصاد با قانون اساسی آشنا باشد و واحدهایی برای آشنایی همه رشته ها باید طراحی شود. آموزش قانون اساسی نباید به رشته حقوق خلاصه شود.

 

وی افزود: حمایت ما از غزه و فلسطین مبتنی بر قانون اساسی است ، آن جا که حمایت از مظلوم به عنوان وظیفه اصلی تعیین شده است.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه باید به مردم میدان داد، گفت: جلوه دولت مردمی در اقتصاد آن است که به مردم و فعالان اقتصادی باید در زمینه های مختلف میدان داد. زمینه کار آفرینی در کشور برای بخش خصوصی آماده است، دولت 3 شان هدایت، حمایت و نظارت را دارد.

در حال تکمیل..../ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار