روز ۵۹ طوفان الاقصی/ کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست تاکنون-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روز ۵۹ طوفان الاقصی/ کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست تاکنون

کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست از آغاز عملیات طوفان الاقصی و نیز دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی در خانیونس از جدیدترین تحولات فلسطین است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 04
کد خبر: ۲۱۶۷۵۰

به گزارش راهبرد معاصر. حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

 

دام بزرگ مقاومت برای ارتش رژیم صهیونیستی در خان یونس

«فائز الدویری» کارشناس مسائل نظامی و راهبردی در گفتگو با شبکه خبری الجزیره با اشاره به تغییر راهبرد ارتش رژیم صهیونیستی در تمرکز بر محور خانیونس و کاهش ۷۵ درصدی نیروهای نظامی در شمال غزه تاکید کرد که این درگیری برای اسرائیل شدیدتر از مرحله اول خواهد بود، چرا که مقاومت در این شهر دست برتر را در اختیار دارد.

 

وی ابراز داشت که در جنگ سال ۲۰۱۴ بین گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل، ۴۰ درصد از تلفات ارتش اسرائیل در شهر خانیونس اتفاق افتاد و گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در این منطقه یکی از قدرتمندترین گردان‌های القسام است که تجربه مبارزاتی بالایی دارد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پس از پوشش گسترده آتش در شهر خانیونس و به شهادت رسیدن صدها فلسطینی در این منطقه تاکید کرد که عملیات نظامی خود را در جنوب غزه آغاز کرده و به سمت محور خانیونس متمرکز شده است.

 

الدویری در خصوص طرح جدید ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اشغالگران به دنبال تقسیم مرکز و جنوب نوار غزه به سه بخش هستند. منطقه اول شامل دیر البلح و اردوگاه‌های النصیرات و البریج و المغازی می‌شود و دومین منطقه خانیونس را شامل می‌شود و منطقه سوم نیز شهر مرزی رفح است.

 

این کارشناس مسائل نظامی تصریح کرد که اگر اشغالگران در طرح خود موفق عمل کنند، غزه را به چهار منطقه عملیاتی تقسیم خواهند کرد که در هر منطقه نیروهای ویژه‌ای از ارتش اسرائیل وارد عمل شده و نیروهای دیگر نیز به عنوان پشتیبان عمل خواهند کرد.

 

کشته شدن بیش از ۴۰۰ نظامی صهیونیست از آغاز نبرد طوفان الاقصی

ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز دوشنبه به کشته شدن سه نفر از نظامیان خود در نبردهای سنگین با رزمندگان مقاومت در مناطق شمالی نوار غزه اذعان کرد. به این ترتیب، شمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۴۰۱ نفر افزایش یافت.

 

بر اساس این گزارش، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن سه نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه و مجروحیت شدید یک نظامی دیگر اعتراف کرد.

 

اسامی این سه کشته به این شرح اعلام شده است:

۱. گروهبان یکم «نیریا شاعر» نظامی ذخیره در ارتش، ۳۶ ساله از یافنه از نیروهای گردان ۶۶۵۵ تیپ ۵۵ که در نبردهای روز گذشته در مرکز نوار غزه کشته شد.

۲. سرگرد «بن زوسمان» نظامی ذخیره در ارتش، ۲۲ ساله از قدس از نیروهای گشت گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی که روز گذشته در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد.

۳. گروهبان بنیامین «یهوشوع نیدهام» ۱۹ ساله از زخرون یعقوب از نیروهای گردان ۶۰۱ تیپ ۴۰۱ لشکر مهندسی رزمی، در نبردی در شمال نوار غزه کشته شد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده