مدارس ابتدایی اراک غیرحضوری شد/ تعطیلی مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌ها-راهبرد معاصر

مدارس ابتدایی اراک غیرحضوری شد/ تعطیلی مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌ها

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص پایداری آلودگی هوا و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، کلاس‌های درس مقطع ابتدایی شهر اراک غیرحضوری برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 04
کد خبر: ۲۱۶۸۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در روز سه شنبه ۱۴ آذر ماه مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود و بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمار‌های زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمار‌های زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توصیه می‌گردد.

برخورد پلیس راهور با خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحد‌های تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضا‌های باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال نمایند.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند. / تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده