پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به مسکو-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پیام امیرعبداللهیان درباره سفر رئیس جمهور به مسکو

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در پیامی به موضوعات مورد بحث میان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 08
کد خبر: ۲۱۷۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ‏پنج‌شنبه 16 آذر 1402، طی سفری کوتاه، مذاکرات و دیدار کاری مهم روسای جمهور ایران و ‌روسیه در کرملین مسکو به مدت پنج ساعت انجام شد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بخش مهمی از مذاکرات بر موضوع فلسطین تمرکز داشت. طرفین بر ضرورت توقف فوری جنگ و نسل‌کشی در غزه و کرانه، توقف کوچ اجباری ساکنان غزه و گشایش بی‌درنگ مرز رفح برای ارسال کمک‌های گسترده انسانی به سراسر غزه تاکید داشتند. روسیه به ابتکار عمل می‌اندیشد.

 

وی افزود: در ادامه، مناسبات دوجانبه شامل امور بانکی- پولی، ترانزیت، راه آهن، همکاری نیروگاهی، کشاورزی، انرژی، علمی، دانشگاهی، فناوری، گردشگری، صنعت…) و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه و پیگیری دو رییس جمهور قرار گرفت.

 

رئیس‌جمهوری ایران در دیدار خود با پوتین با اشاره به تحولات در غزه تصریح کرده بود: آن‌چه امروز بشریت را رنج می‌دهد یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است که جلوه‌ی این نیز را می‌توان در غزه و فلسطین مشاهده کرد. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است.

 

رئیسی اظهار داشت: باید گفت این موجب تأسف است که بیش از 6000 کودک به‌دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند. تأسف بارتر اینکه این جنایات مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی قرار می‌گیرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار