پاکستان حمله تروریستی گروهک جیش الظلم را به شدت محکوم کرد-راهبرد معاصر

پاکستان حمله تروریستی گروهک جیش الظلم را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با محکوم کردن حمله تروریستی به پاسگاه پلیس در «راسک» در استان سیستان و بلوچستان، همبستگی خود با مردم و دولت ایران را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 18
کد خبر: ۲۱۹۰۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه حمله تروریستی به یک پاسگاه پلیس در استان سیستان و بلوچستان در ایران که منجر به شهادت ۱۱ پلیس شد را به شدت محکوم کرد

به نوشته روزنامه «داون» وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که در همبستگی کامل با مردم و دولت ایران است.

در حمله تروریستی گروهک تروریستی جیش العدل به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان «راسک» ۱۱ مامور فراجا شهید و ۸ نفر مجروح شدند.

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه و «ناصر کنعانی» سخنگوی این وزارتخانه به این اقدام تروریستی واکنش نشان داده بودند.

وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی «ایکس» ضمن تسلیت شهادت تعدادی از پرسنل انتظامی شهرستان راسک نوشت: «اینگونه حرکات تروریستی از سوی دشمنان امنیت و پیشرفت ایران عزیز نمی‌تواند روند پرشتاب توسعه و امنیت ایران و سیستان و بلوچستان غیور را متوقف کند.»

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که اسلام آباد تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز کرده و خواستار شفای عاجل مجروحان این حادثه تروریستی است.

«استفان دوژاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز این حادثه تروریستی را به شدت محکوم کرد و گفت، عوامل حادثه راسک در ایران باید به دست عدالت سپرده شوند.

دوژاریک در پاسخ به سئوالی درباره این حادثه که بامداد روز جمعه اتفاق افتاد گفت که «ضرورت ایجاب میکند که عوامل این حادثه به دست عدالت سپرده شوند.»

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «تروریسم تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی است و باید با همه ابزار‌ها از جمله از طریق همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با آن مقابله کرد.»

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی امروز دوشنبه وزیر امور خارجه این کشور «جلیل عباس جیلانی» با حسین امیرعبداللهیان خبر داد. طبق این بیانیه، دو طرف در این تماس درباره موضوعات مهم دوجانبه و وضعیت منطقه گفتگو کردند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار