سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا مدارس غیردولتی شد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

سازمان نوسازی مدارس مکلف به تایید فنی استحکام بنا مدارس غیردولتی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان نوسازی مدارس را مکلف به تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی کردند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 01
کد خبر: ۲۲۱۳۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان در نشست صحن علنی امروز (دوشنبه 11 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با اصلاح ماده 15 این طرح با 184 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

بر اساس ماده (۱۵) اصلاحی، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به ماده (۳۱) قانون به شرح زیر الحاق و شماره تبصره فعلی آن به (۱) اصلاح می‌شود.

 

در تبصره 2 آمده است: تایید فنی استحکام بنا و ظرفیت مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور دارای گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور و مورد تایید سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام می‌شود. وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف پنج سال به صورت اعمال ضوابط، استاندارهای فضا و تجهیزات مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی موجود، اعم از ملکی و استیجاری، اقدام نماید. همچنین رییس مرکز، اداره سنجش و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و معاون تربیت بدنی و سلامت، معاون ابتدایی و معاون متوسطه آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و نظارت مرکزی و شورای استان موضوع بندهای یک و دو ماده چهار این قانون اضافه می‌شود.

 

همچنین نمایندگان با بند (الف) ماده (6) این طرح با 192 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار