مراکز درمانی که بیمار خارجی جذب می کنند،‌معاف از مالیات می‌شوند-راهبرد معاصر

مراکز درمانی که بیمار خارجی جذب می کنند،‌معاف از مالیات می‌شوند

رییس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، از معافیت مالیاتی مراکز درمانی که در جذب بیماران خارجی موفق عمل کنند، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 03
کد خبر: ۲۲۱۷۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، سیدهاشم دریاباری، در گردهمایی رؤسای بیمارستان‌های خصوصی کشور، با اشاره به نقش قابل توجه بخش خصوصی در حوزه درمان و اخذ رتبه «عالی و برتر» در اعتباربخشی از سوی بسیاری از مراکز درمانی خصوصی، گفت: به زودی اعتباربخشی مراکز جراحی محدود به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ارزیابی اعتباربخشی مراکز درمانی عالی و برتر از اواخر دی ماه آغاز می‌شود، گفت: در فازهای بعدی و پس از اعتباربخشی مراکز جراحی محدود، درمانگاه‌ها و همچنین کلینیک‌ها نیز اعتباربخشی می‌شوند.

 

دریاباری به پتانسیل بالای کشور در حوزه پذیرش بیماران بین الملل اشاره و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی می‌تواند سرمایه گذاری و مشارکت خود در این حوزه را گسترش دهد، البته ۴۵ درصد از ۲۷۰ مرکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران بین الملل، از بخش خصوصی هستند و در این زمینه مشوق‌هایی برای مراکز درمانی از جمله معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه ما این است که سایت بیمارستان‌های خصوصی دارای مجوز پذیرش بیماران بین الملل برای افزایش جذب گردشگران سلامت حتماً به چند زبان دنیا به روز باشد و این مراکز در نمایشگاه‌های بین المللی، حضور فعالی داشته باشند و خدمات خود را در این نمایشگاه‌ها، ارائه دهند./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده