به گزارش راهبرد معاصر، حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت دوربینهای ترافیکی و گزارش عضو شورای شهر تهران در مورد خرابی برخی از دوربین ها، گفت: این اعداد خیلی به واقعیت نزدیک نیست و سامانههای ما روز به روز به وضعیت قبل نزدیکتر میشود و ما سطح پایداری بهتری داریم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعداد دوربینهای سطح شهر افزایش مییابد؟ افزود: به صورت سالیانه شهرداری تهران برای حل مشکل نقاط حادثه خیز و افزایش سامانههای دوربین اقداماتی انجام میدهد؛ بگونهای که در محدوده کامیون ممنوع و در حوزه سرعت تا پایان سال ۳۰ سامانه را اضافه میکنیم و در مورد ثبت تخلف جناغی که در محدود جناغی خروجی بزرگراهها اجرایی خواهد شد تا پایان سال ۱۰ سامانه به صورت پایلوت اجرایی میشود.
به گفته برادران، سامانه کنترل «سرعت متوسط» در شهرداری آغاز شده و این در حالی است که سال گذشته در ۱۰ مقطع تست شده و به دنبال این هستیم که با توجه به تأیید و تخصیص کد جریمه برای سرعت متوسط، ظرفیت سامانه را بر اساس سرعت پیمایش در طول مسیر گسترش دهیم.
برادران با بیان اینکه در حال حاضر درصدد آن هستیم که معاینه فنی را به تمام زیرساخت دوربینها اضافه کنیم تا معاینه فنی همه خودروها کنترل شود، اظهار کرد: حتی با بررسی پیشنهاداتی برای معاینه فنی خودروها، میتوانیم گامهای بلندتری برداریم؛ بعنوان مثال میتوانیم عدم دریافت معاینه فنی از مراکز تهران برای رانندگان تهرانی را کنترل کرده تا رانندگان حتما ملزم باشند از مراکز تهران معاینه دریافت کنند که به ما کمک میکند کنترل بیشتری بر آلایندگی خودروها داشته و سطح آلایندگی را کاهش دهیم.
به گفته وی، در مورد موتورسیکلت هم چند ایده داریم که با توجه به حجم فزونی موتورسیکلتها در شهر با پلیس در حال رایزنی هستیم که کاری برای پایش موتور با ضریب امنیت بیشتر داشته باشیم و کما اینکه شهردار تهران پیگیر پروژه وارد کردن موتورهای برقی است./ ایسنا