توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

افزایش ۴۰ سامانه دوربینی در پایتخت برای کنترل سرعت

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از افزایش دوربین‌های محدوده کامیون ممنوع و ممنوعیت سرعت در پایتخت خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 06
کد خبر: ۲۲۲۰۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وضعیت دوربین‌های ترافیکی و گزارش عضو شورای شهر تهران در مورد خرابی برخی از دوربین ها، گفت: این اعداد خیلی به واقعیت نزدیک نیست و سامانه‌های ما روز به روز به وضعیت قبل نزدیک‌تر می‌شود و ما سطح پایداری بهتری داریم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعداد دوربین‌های سطح شهر افزایش می‌یابد؟ افزود: به صورت سالیانه شهرداری تهران برای حل مشکل نقاط حادثه خیز و افزایش سامانه‌های دوربین اقداماتی انجام می‌دهد؛ بگونه‌ای که در محدوده کامیون ممنوع و در حوزه سرعت تا پایان سال ۳۰ سامانه را اضافه می‌کنیم و در مورد ثبت تخلف جناغی که در محدود جناغی خروجی بزرگراه‌ها اجرایی خواهد شد تا پایان سال ۱۰ سامانه به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.

 

به گفته برادران، سامانه کنترل «سرعت متوسط» در شهرداری آغاز شده و این در حالی است که سال گذشته در ۱۰ مقطع تست شده و به دنبال این هستیم که با توجه به تأیید و تخصیص کد جریمه برای سرعت متوسط، ظرفیت سامانه را بر اساس سرعت پیمایش در طول مسیر گسترش دهیم.

 

برادران با بیان اینکه در حال حاضر درصدد آن هستیم که معاینه فنی را به تمام زیرساخت دوربین‌ها اضافه کنیم تا معاینه فنی همه خودرو‌ها کنترل شود، اظهار کرد: حتی با بررسی پیشنهاداتی برای معاینه فنی خودروها، می‌توانیم گام‌های بلندتری برداریم؛ بعنوان مثال می‌توانیم عدم دریافت معاینه فنی از مراکز تهران برای رانندگان تهرانی را کنترل کرده تا رانندگان حتما ملزم باشند از مراکز تهران معاینه دریافت کنند که به ما کمک می‌کند کنترل بیشتری بر آلایندگی خودرو‌ها داشته و سطح آلایندگی را کاهش دهیم.

 

به گفته وی، در مورد موتورسیکلت هم چند ایده داریم که با توجه به حجم فزونی موتورسیکلت‌ها در شهر با پلیس در حال رایزنی هستیم که کاری برای پایش موتور با ضریب امنیت بیشتر داشته باشیم و کما اینکه شهردار تهران پیگیر پروژه وارد کردن موتور‌های برقی است./ ایسنا

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار