توقف فروش «پپسی» در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان-راهبرد معاصر
سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد آخرین قیمت ارز توافقی نیما/ دلار حواله ۶۲هزار و ۷۳۲ تومان شد

توقف فروش «پپسی» در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان

شرکت کارفور فرانسه که مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان است، اعلام کرد که دیگر محصولات پپسی مانند نوشابه های گازدار پپسی و سون‌آپ را به دلیل گران شدن بیش از حد آنها نمی‌فروشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 06
کد خبر: ۲۲۲۱۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت کارفور فرانسه که مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان است، اعلام کرد که دیگر محصولات پپسی مانند نوشابه های گازدار پپسی و سون‌آپ را به دلیل گران شدن بیش از حد آنها نمی‌فروشد.

 

سخنگوی این خرده فروشی زنجیره‌ای که دفتر مرکزی آن در فرانسه قرار دارد، تأیید کرده است که یادداشتی را در قفسه‌های خالی کالاهای پپسی قرار خواهد داد که روی آن نوشته شده است: "به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت، دیگر این برند را نمی‌فروشیم".

 

بر اساس گزارش رویترز، مشخص نیست که آیا محصولات پپسی که قبلاً در قفسه های این فروشگاه‌ها قرار داشتند، خارج می‌شوند یا خیر.

 

در ماه اکتبر، شرکت پپسی نسبت به افزایش "اندک" قیمت در سال جدید میلادی درپی تقاضای ثابت هشدار داد.

 

این شرکت آمریکایی قیمت ها را در طول هفت دوره سه ماهه متوالی افزایش داده به طوری که در دوره ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته قیمت‌های این شرکت شاهد افزایش دو رقمی بوده است. این شرکت همچنین اندازه بسته‌بندی برخی از محصولات خود را کاهش داد و ادعا کرد که هدف آن "برآوردن تقاضای مصرف‌کننده به منظور راحتی وی و کنترل ترکیبات محصولات" بوده است.

 

سال گذشته، در بحبوحه نرخ بالای تورم مصرف‌کننده، خرده‌فروشان مواد غذایی در چندین کشور اتحادیه اروپا غول‌های جهانی مواد غذایی را بر سر قیمت‌ها به چالش کشیدند.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفور در ماه سپتامبر یک کمپین "کوچک شدن ناشی از تورم" را آغاز کرد و هشدارهایی را در مورد کالاهایی که اندازه آنها کوچک شده اما قیمت آن‌ها افزایش یافته است، اعمال کرد.

 

این در حالی است که مذاکراتی در فرانسه بین تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده‌فروشان در جریان است.

 

خرده‌فروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستار کاهش قیمت‌ها هستند، چرا که به گفته آنها قیمت مواد اولیه و هزینه انرژی اخیراً کاهش یافته است.

 

نمایندگان صنایع غذایی نیز استدلال می‌کنند که هزینه‌های تولید همچنان بالاست و تولیدکنندگان شوک های تورمی قابل توجهی را بدون انتقال به خریدار در خود حل کرده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده