قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۷ مهر کاهش قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه ۱۷ مهر واردات و عرضه گوشت تازه با ارز مبادله‌ای شروع شد پیش بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ / دلار به ۱۱۴ هزار تومان باز می‌گردد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴ / رکورد تاریخی قیمت طلا و سکه در ایران بانک مرکزی حمایت از تجار خسارت‌دیده در بندر شهید رجایی را اعلام کرد نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو به زودی اعلام می‌شود/ منتخبان پیامک دریافت می‌کنند بازنشستگی مادران شاغل/ همه آنچه باید درباره شرایط و جدول جدید بدانید بانک مرکزی: پیش فروش سکه ادامه دارد/ پاسخ به تقاضای مردم و بازار قیمت طلا امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴ قیمت سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی اعلام شد اعلام نتایج پنجمین مرحله پیش فروش سکه بانک مرکزی/ تخصیص ۶۵۰ هزار قطعه سکه در مرکز مبادله ایران طلا در آستانه رکوردشکنی تاریخی ۴۰۰۰ دلار نرخ جدید بنگاه‌های املاک اعلام شد + جزئیات کامل جزئیات قانون جدید بازنشستگی ۱۴۰۴

توقف فروش «پپسی» در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان

شرکت کارفور فرانسه که مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان است، اعلام کرد که دیگر محصولات پپسی مانند نوشابه های گازدار پپسی و سون‌آپ را به دلیل گران شدن بیش از حد آنها نمی‌فروشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 06
کد خبر: ۲۲۲۱۲۸

به گزارش راهبرد معاصر، شرکت کارفور فرانسه که مالک بزرگترین شبکه هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای در جهان است، اعلام کرد که دیگر محصولات پپسی مانند نوشابه های گازدار پپسی و سون‌آپ را به دلیل گران شدن بیش از حد آنها نمی‌فروشد.

 

سخنگوی این خرده فروشی زنجیره‌ای که دفتر مرکزی آن در فرانسه قرار دارد، تأیید کرده است که یادداشتی را در قفسه‌های خالی کالاهای پپسی قرار خواهد داد که روی آن نوشته شده است: "به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت، دیگر این برند را نمی‌فروشیم".

 

بر اساس گزارش رویترز، مشخص نیست که آیا محصولات پپسی که قبلاً در قفسه های این فروشگاه‌ها قرار داشتند، خارج می‌شوند یا خیر.

 

در ماه اکتبر، شرکت پپسی نسبت به افزایش "اندک" قیمت در سال جدید میلادی درپی تقاضای ثابت هشدار داد.

 

این شرکت آمریکایی قیمت ها را در طول هفت دوره سه ماهه متوالی افزایش داده به طوری که در دوره ژوئیه تا سپتامبر سال گذشته قیمت‌های این شرکت شاهد افزایش دو رقمی بوده است. این شرکت همچنین اندازه بسته‌بندی برخی از محصولات خود را کاهش داد و ادعا کرد که هدف آن "برآوردن تقاضای مصرف‌کننده به منظور راحتی وی و کنترل ترکیبات محصولات" بوده است.

 

سال گذشته، در بحبوحه نرخ بالای تورم مصرف‌کننده، خرده‌فروشان مواد غذایی در چندین کشور اتحادیه اروپا غول‌های جهانی مواد غذایی را بر سر قیمت‌ها به چالش کشیدند.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کارفور در ماه سپتامبر یک کمپین "کوچک شدن ناشی از تورم" را آغاز کرد و هشدارهایی را در مورد کالاهایی که اندازه آنها کوچک شده اما قیمت آن‌ها افزایش یافته است، اعمال کرد.

 

این در حالی است که مذاکراتی در فرانسه بین تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده‌فروشان در جریان است.

 

خرده‌فروشان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواستار کاهش قیمت‌ها هستند، چرا که به گفته آنها قیمت مواد اولیه و هزینه انرژی اخیراً کاهش یافته است.

 

نمایندگان صنایع غذایی نیز استدلال می‌کنند که هزینه‌های تولید همچنان بالاست و تولیدکنندگان شوک های تورمی قابل توجهی را بدون انتقال به خریدار در خود حل کرده‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار