بارش برف و باران در ۱۶ استان از امشب / ورود سامانه بارشی جدید حذف یارانه غذای دانشجویی صحت دارد؟ هواشناسی ایران۱۴۰۳/۱۲/۱۰؛ هشدار کولاک و بهمن در ۱۸ استان سردار رادان: رانندگان پرخطر در نوروز اجازه سفر ندارند یارانه غذای دانشجویی حذف شد؟ / توضیحات وزارت علوم موج جدید بارندگی‌ها از امروز شروع می‌شود بازگشایی زودهنگام جاده چالوس و تهران-شمال محیط‌زیست: وضعیت جسمانی «دلبر»، یوزپلنگ ماده ۱۴ ساله، خوب نیست رئیس سازمان هواشناسی کشور: ۱۵۰۰ پست سازمانی در هواشناسی بلاتصدی است اژه‌ای: نباید با ورود به جنبه‌های خصوصی زندگی سرمایه گذار، مانع تراشی ایجاد کنیم دمای تمامی ایستگاه‌های هواشناسی تهران به زیر صفر رسید درج نشان «قلب» برای اهداکنندگان عضو روی گواهینامه رانندگی «ریلز» از اینستاگرام جدا می‌شود؟ هواشناسی: هوای سرد تا اواسط هفته آینده ماندگار است ورود سامانه بارشی از اواسط هفته آینده به کشور/ دمای تهران به منفی ۵ درجه می‌رسد

پلاک‌هایی برای تردد رایگان در طرح ترافیک

خودروهای پلاک شهرستان بدون پرداخت عوارض در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند این درحالی است که شهروندان تهرانی برای هر ساعت تردد باید هزینه به شهرداری پرداخت کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 09
کد خبر: ۲۲۲۵۶۴

به گزارش راهبرد معاصر. حالا شما هی پُز بدید ماشینتون پلاک تهرانه؟ هر روز می رم تو طرح ترافیک اما یک ریال هم به شهرداری پول نمی دم. اینها را حمید که کاسب بازار است با افتخار می گوید و برای بقیه هم نسخه دور زدن قانون را می پیچد.

 

سال هاست که خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک جولان می دهند بدون اینکه جریمه و یا عوارض پرداخت کنند. فرض کنید اگر یک خودرو پلاک شهرستان به صورت کامل در یک ماه در محدوده طرح ترافیک پایتخت تردد کنند باید بالغ بر یک میلیون تومان عوارض تقریبا «معادل یک هفتم حقوق پایه یک کارگر پرداخت می کرد.»

 

طرح ترافیک در زمان ناصرالدین شاه با منع ورود چهارپایان به محوطه میدان ارگ اجرایی و طی سال ها دستخوش تغییرات شد. در حال حاضر هر خودرویی که بخواهد وارد محدوده طرح ترافیک شود، باید مجوز خریداری کند اما برخی از خودروهای پلاک شهرستانی مشکل سیستم را پیدا کرده و رایگان در این بخش از شهر تردد می کنند.

 

در مصوبه شورای شهر در سال‌ ۱۴۰۱ ، اعلام شده که ورودهای غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک مشمول عوارض نشوند، بلکه توسط پلیس جریمه شوند، اما آنطور که برخی از اعضای شورای شهر می گویند هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

 

در سیستم عوارض شهرستان ها مشخص نمی شود که خودرو(پلاک شهرستان) چند بار در محدوده مرکزی پایتخت تردد کرده، به همین دلیل رانندگان بعد از ترددهای بیشمار در تهران، به شهر خود رفته و بدون لحاظ هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک، تسویه‌حساب می‌کنند.

 

پدیده مهاجرت های مجردی با خودرو برای کسب و کار به تهران مخصوص محدوده طرح ترافیک نیست و این خودروها که تعداد آنها کم هم نیستند؛ شهر را درگیر ترافیک و آلودگی هوا کرده، بدون اینکه هزینه ای به شهر پرداخت کنند.

 

معاون سابق حمل ونقل ترافیک شهر تهران جلال بهرامی در مرداد سال جاری(۱۴۰۲) به خبرنگار فارس گفته بود که هماهنگی های با دفتر مدیریت کلان شهرها صورت گرفته و تا « ۲ ماه آینده مشکل حل می شود» این در حالی است که رئیس کمیسیون حمل ونقل ترافیک شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی به خبرنگار فارس می گوید در حال حاضر «مشکل به قوت خود باقی است.»

 

به گفته کارشناسان برای رفع مشکل تردد خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک باید سیستم عوارض شهری یکپارچه در کشور ایجاد شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده