اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

تولید "خودروهای دیزلی بدون فیلتر جاذبه دوده" ممنوع شد

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شماره‌گذاری و تولید "خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده" ممنوع می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 11
کد خبر: ۲۲۲۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز گذشته سخنگوی دولت از اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده دو قانون هوای پاک در هیئت دولت خبر داد.

 

در رابطه با جزئیات این ماده قانونی، داریوش گل‌علیزاده؛ رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: ملاک شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، خودروهای داخلی و خودروهای دیزلی استاندارد سوخت یورو 5 است که با تصویب ماده 4 آیین‌نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک به یورو 6 ارتقا پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: برای موتورسیکلت هم، الان ملاک شماره‌گذاری یورو 4 است اما از سال 1404 به استاندارد یورو 5 ارتقا پیدا می‌کند.

 

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: یک اتفاق خیلی خوبی که افتاد، این بود که تولید خودروهای دیزلی یورو 4 بدون فیلتر جاذبه دوده حذف شد. پیش‌تر به این صورت بود که به صورت کارخانه‌ای این فیلتر نصب نمی‌شد و صاحبان خودروها این سیستم را از مدار خارج می‌کردند. همچنین تکنولوژی این خودروهای یورو 4 نیز بسیار قدیمی بود. بر اساس تصمیم هیئت دولت، از ابتدای سال 1403 شماره‌گذاری آنها ممنوع می‌شود.

 

گل‌علیزاده تأکید کرد: وزارت نفت اعلام کرده است که از ابتدای سال 1406 کلیه سوخت‌های تولیدی منطبق بر استاندارد یورو 5 خواهد بود. امیدوارم بتوانیم تا آن زمان خودروهای داخلی‌مان را نیز با سوخت استاندارد داخل کشور هماهنگ کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار