کیفیت هوای تهران قابل قبول شد هواشناسی: هشدار دریایی سطح نارنجی در مازندران؛ شنا ممنوع است ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟  

تولید "خودروهای دیزلی بدون فیلتر جاذبه دوده" ممنوع شد

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس تصمیم هیئت دولت، از ابتدای سال ۱۴۰۳ شماره‌گذاری و تولید "خودروهای دیزلی یورو ۴ بدون فیلتر جاذبه دوده" ممنوع می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۱ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 11
کد خبر: ۲۲۲۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ روز گذشته سخنگوی دولت از اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده دو قانون هوای پاک در هیئت دولت خبر داد.

 

در رابطه با جزئیات این ماده قانونی، داریوش گل‌علیزاده؛ رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: ملاک شماره‌گذاری خودروهای وارداتی، خودروهای داخلی و خودروهای دیزلی استاندارد سوخت یورو 5 است که با تصویب ماده 4 آیین‌نامه فنی ماده 2 قانون هوای پاک به یورو 6 ارتقا پیدا می‌کند.

 

وی ادامه داد: برای موتورسیکلت هم، الان ملاک شماره‌گذاری یورو 4 است اما از سال 1404 به استاندارد یورو 5 ارتقا پیدا می‌کند.

 

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: یک اتفاق خیلی خوبی که افتاد، این بود که تولید خودروهای دیزلی یورو 4 بدون فیلتر جاذبه دوده حذف شد. پیش‌تر به این صورت بود که به صورت کارخانه‌ای این فیلتر نصب نمی‌شد و صاحبان خودروها این سیستم را از مدار خارج می‌کردند. همچنین تکنولوژی این خودروهای یورو 4 نیز بسیار قدیمی بود. بر اساس تصمیم هیئت دولت، از ابتدای سال 1403 شماره‌گذاری آنها ممنوع می‌شود.

 

گل‌علیزاده تأکید کرد: وزارت نفت اعلام کرده است که از ابتدای سال 1406 کلیه سوخت‌های تولیدی منطبق بر استاندارد یورو 5 خواهد بود. امیدوارم بتوانیم تا آن زمان خودروهای داخلی‌مان را نیز با سوخت استاندارد داخل کشور هماهنگ کنیم./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار