محکومیت تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن از سوی «سوریه و ترکیه»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

محکومیت تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن از سوی «سوریه و ترکیه»

سوریه و ترکیه در واکنش به حملات آمریکا و انگلیس به اهدافی در یمن اعلام کردند که این اقدام در ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 13
کد خبر: ۲۲۳۱۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به شهر‌های یمن و هدف قراردادن مردم بی گناه را محکوم کرد. این حملات، امنیت و آرامش و نیز کشتیرانی در منطقه دریای سرخ را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

در این بیانیه آمده است: سوریه این حمله را تلاش شکست خورده آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از جنایات رژیم اسرائیل و کشتار مردم غزه می‌داند. این حمله دلیلی دیگر بر دست داشتن آمریکا در نسل کشی مردم فلسطین است.

 

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه، اظهارات نمایندگان دولت آمریکا که خود را وکیل مدافع رژیم اسراییل قرارداده و تلاش می‌کنند تا بر جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند، به شدت محکوم کرده است. واشنگتن به طور مفتضحانه تلاش می‌کند تا سردمداران رژیم صهیونیستی به موجب قوانین بین المللی محاکمه و مجازات نشوند.

 

وزارت امور خارجه سوریه در پایان بیانیه اش اعلام کرد: دمشق از تحرک آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه و درخواستش برای مجازات رژیم اسرائیل بخاطر نقض مفاد توافقنامه جلوگیری از کشتار جمعی و ضرورت برخورد قانونی با این رژیم استقبال می‌کند.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در واکنش به حملات هوایی و دریایی آمریکا و انگلیس به یمن گفت: آمریکا و انگلیس در حمله به یمن، همان کار رژیم صهیونیستی در فلسطین را انجام می‌دهد.

 

وی حملات آمریکا و انگلیس به یمن را استفاده نامتوازن از قدرت عنوان کرد و گفت: آمریکا و انگلیس همان کاری را در یمن می‌کنند که اسرائیل در فلسطین می‌کند.

 

اردوغان با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در پی آن هستند که دریای سرخ را به خون بکشند گفت: حوثی‌های یمن اعلام کرده اند پاسخ حملات را با تمام قوا قاطعانه داده و خواهند داد و تاکید می‌کنند در مقابله با آمریکا و یا انگلیس کوچکترین تعللی نخواهند کرد. اطلاعات ما نشان می‌دهد که مقاومت و پاسخ حوثی‌ها مقابل حملات آمریکا و انگلیس بسیار موفق بوده است.

 

رئیس جمهور ترکیه درباره رویکرد ایران درباره حملات به یمن گفت: ایران به دنبال این‌است که در قبال این تحولات چگونه از خود محافظت کند.

 

بامداد دیروز (جمعه) به دستور مستقیم واشنگتن، آمریکا و انگلیس و متحدانشان در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند.

 

بلافاصله بعد از این حمله، نیرو‌های انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

 

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات روز جمعه نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح این کشور شد.

 

حملات آمریکا به یمن پس از آن صورت می گیرد که شورای امنیت سازمان ملل شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ و ۲۰ دی ماه جاری، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

 

نیرو‌های دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف نشود، ادامه خواهند داد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده