الله‌کرم: احرازصلاحیت‌ها در این دوره افزایش یافت-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

الله‌کرم: احرازصلاحیت‌ها در این دوره افزایش یافت

دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی در مناظره‌ای بر افزایش شمار احراز صلاحیت‌شدگان در این دوره از انتخابات تاکید کرد و در سوی دیگر هم دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت که به‌رغم اختلاف نظرهای جناح‌های سیاسی در مسائلی که دشمن به آن طمع دارد متحد هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 14
کد خبر: ۲۲۳۳۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین الله کرم دبیرکل جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی از جناح اصولگرا و شهاب الدین طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان از جناح اصلاح طلب روز یکشنبه در مناظره‌ای درباره نرخ مشارکت و رقابت‌ها و احراز صلاحیت‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری بحث و گفت و گو کردند.

الله کرم در ابتدای مناظره درباره نرخ مشارکت در نظام‌های سیاسی گفت: در جامعه شناسی احزاب گفته شده که کشورهایی چون آمریکا و انگلیس که دو حزبی هستند حدود ۵۰ درصد در انتخابات مشارکت دارند ولی نظام‌های سیاسی چند حزبی چون آلمان، فرانسه و ایتالیا حدود ۶۰ درصد مردم در انتخابات این کشورها شرکت می‌کنند.

دبیرکل حزب جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی سپس گریزی به بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی زد و گفت: حضرت آقا به درستی می‌فرمایند که اگر مشارکت حداکثری انجام شود و مجلس قوی تشکیل شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در دوره ریاست جمهوری قبلی شکل گرفت، یادآور شد: در دوم اسفند ۱۳۹۸ شاهد نرخ مشارکت حدود ۴۳ درصدی بودیم و در این انتخابات مجید انصاری سرلیست اصلاحات، ۶۰ هزار رای آورد در حالی که آخرین نفر لیست تهران ۵۰۰ هزار رای داشت. به عبارتی باید این موضوع واکاوی شود که چرا جریان اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم کمترین مشارکت مردم را در طول تاریخ حیات خود تجربه کرد.

الله کرم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم یادآور شد: در این انتخابات محسن مهرعلیزاده به نفع عبدالناصر همتی کنار رفت ولی او فقط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رای آورد که این رای کمتر از آرای باطله بود.

دبیرکل حزب جمعیت مدافع رزمندگان انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش شمار داوطلبان احراز صلاحیت شده در این دوره، یادآور شد: جمعیت ما رزمندگان است و دعوی دفاع از جریان اصولگرا یا اصلاح طلب را نداریم چرا که هر دو جریان در دفاع مقدس حضور داشتند. بلکه هدف این جریان باز تولید ارزش جدیدی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است. به عبارتی ما می‌خواهیم گرد و غبار را از روی ارزش‌هایی که در گذر زمان خاک گرفته، برداریم.

شهاب الدین طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان از جناح اصلاح طلب در این مناظره با انتقاد از عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات گفت: بیانات رهبری انقلاب درباره اینکه مشارکت ضعیف، مجلس ضعیف را سبب می‌شود. هر کدام از این جملات رهبری بار معنایی دارد.

دبیرکل حزب ندا ایرانیان با بیان اینکه در این شرایط باید رو به جلو و آینده حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر نرخ مشارکت انتخابات یازدهم اسفند امسال پایین باشد خوشحال نخواهیم شد. دست همه افرادی که برای دفاع از کشور با رشادت ۸ سال در برابر دشمن ایستادند، می‌بوسم و همیشه قدردان آنهایی هستم که ایثار و از خودگذشتی آنها سبب حفظ نظام شده است. البته ما در برخی موارد اختلاف نظر داریم ولی برای مسائلی که چشم طمع دشمن به کشور باشد، متحد هستیم./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار