کرملین: تماس‌های دیپلماتیک حول تنش ایران و پاکستان ادامه دارد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کرملین: تماس‌های دیپلماتیک حول تنش ایران و پاکستان ادامه دارد

سخنگوی کاخ کرملین گفت که تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا، تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 19
کد خبر: ۲۲۴۰۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در حال انجام تماس‌های دیپلماتیک درباره تنش میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «تنش بین ایران و پاکستان تا حدی ناشی از درگیری در غزه است که البته روسیه از گسترش آن نگران است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اضافه کرد: «نشانه‌هایی از گسترش درگیری غزه به منطقه خاورمیانه وجود دارد. مسکو از همه طرف‌های درگیر در غزه می‌خواهد خویشتن‌داری کرده و به دیپلماسی روی بیاورند».

سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ اوکراین اشاره کرده و گفت: «تعداد زیادی از مزدوران خارجی در کنار ارتش اوکراین می‌جنگند و این موضوع هر بار تایید می‌شود».

طبق این گزارش، پسکوف ادامه داد که فعلا هیچ بحثی درباره احیای توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین وجود ندارد و دلیلی هم برای ازسرگیری مشارکت روسیه در آن نیست.

سخنگوی کرملین پیش از این نیز هرگونه مذاکره با اوکراین بر مبنای فرمول صلح پیشنهادی رژیم کی‌یف را رد کرده بود. (جزئیات بیشتر)

به نوشته اسپوتنیک، وی ضمن ابراز تأسف از تصمیم دولت جدید آرژانتین در لغو درخواست پیوستن به سازمان بریکس، گفت: «تعداد کشورهایی که مایل به عضویت در بریکس هستند بسیار زیاد است و این رضایت‌بخش است»./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار