اتلاف ۳۰ درصد انرژی مصرفی در ساختمان‌های کشور-راهبرد معاصر

اتلاف ۳۰ درصد انرژی مصرفی در ساختمان‌های کشور

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ۴۰ درصد از انرژی در صنعت ساختمان مصرف می‌شود که ۳۰ درصد از آن هدر می‌رود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 28
کد خبر: ۲۲۵۶۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیت اله بدرلو، دبیر نخستین کنگره ملی راهبرد‌های پیشرفت صنعت ساختمان با اشاره به اینکه فرآیند مهندسی در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا است که سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش طراحی و نظارت قدمت و مهارت ویژه‌ای دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین محور‌های این کنگره پرداختن و تمرکز بر بخش اجرا در روند مهندسی است.

وی ادامه داد: محور‌های این همایش بر اساس چالش‌های صنعت ساختمان طراحی شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سوءمصرف انرژی در ساختمان است. طبق آمار اعلامی، ۴۰ درصد انرژی در کشور در صنعت ساختمان استفاده می‌شود؛ این درحالی است که در صنعت ساختمان شاهد ٣٠ درصد اتلاف انرژی هستیم که رقم اندکی نیست.

به گفته بدرلو، سازمان نظام مهندسی ساختمان با چالش‌های مهمی دست و پنجه نرم می‌کند که اصلی‌ترین علت آن به قدمت قوانین این سازمان باز می‌گردد که لازم است اصلاحات و به روز آوری در این زمینه انجام شود. چرا که برخی از این قوانین مناسب شرایط کنونی نیست و باید موانع زدایی شود./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار