افزایش ۲۵ یا ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک-راهبرد معاصر
شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها

افزایش ۲۵ یا ۴۰ درصدی نرخ طرح ترافیک

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از گزینه‌های پیش‌رو برای تعیین نرخ طرح ترافیک در سال آینده خبر داد و گفت: یکی از گزینه‌های پیش‌رو، افزایش نرخ طبق تورم سالانه است که معمولا حدود ۲۵ درصد می‌شود و دیگری افزایش ۴۰ درصدی نرخ طرح است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 03
کد خبر: ۲۲۶۴۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر امانی درباره بررسی لایحه نرخ طرح ترافیک سال 1403 در شورای شهر تهران اظهار کرد: لایحه شهرداری تهران باید تا پیش از 15 بهمن در شورای شهر به تصویب برسد. بر این اساس، لایحه مذکور در کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور نمایندگان کمیسیون حمل و نقل شورای شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بررسی شد.

 

وی ادامه داد: تغییرات جدی در این لایحه رخ نداد اما با توجه به اینکه درباره نرخ سال آینده دو نظریه مطرح بود، مقرر شد در صحن شورای شهر بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از نظریه‌های مطرح شده این بود که با توجه به مشکلات اساسی شهر تهران یعنی ترافیک و آلودگی هوا، نباید به این راحتی اجازه ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیک داده شود بنابراین باید در این زمینه سختگیری بیشتری داشته باشیم که تحقق این نظریه مشمول افزایش نرخ قابل توجهی خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق این نظریه، شهرداری نباید نگاه درآمدی به هزینه‌های دریافتی از طرح ترافیک داشته باشد و بخواهد از این طریق هزار یا 2 هزار میلیارد تومان درآمد عاید شهر کند اما باید نرخ به گونه‌ای تعیین شود که جنبه بازدارندگی برای ورود به محدوده طرح ترافیک ایجاد شود این در حالی است که نرخ‌‌های فعلی بازدارنده نیست و افراد بسیاری بدون مجوز، وارد محدوده طرح می‌شوند و بعد از چند سال، هنگام فروش خودرو یا تعویض پلاک مجبور به پرداخت عوارض طرح ترافیک می‌شود که البته برخی اوقات هم شورای شهر طرح بخشودگی عوارض را تصویب می‌کند و عملاً بخشی از این بدهی‌ها پرداخته نمی‌شود.

 

امانی گفت: در عین حال طبق دیدگاه دیگر، برخی از شهروندان مجبور به حضور در محدوده طرح ترافیک هستند، ضمن اینکه حمل و نقل عمومی نیز به شکل مطلوب و قابل قبولی وجود ندارد و ظرفیت فعلی آن برای جذب حداکثری مسافر، کافی نیست.

 

وی ادامه داد: اما می‌توان برای میزان ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک، سقفی در نظر گرفت و آن را محدودتر از وضعیت فعلی کرد؛ در این صورت طبق روال سال‌های قبل می‌توان مطابق نرخ تورم سالیانه اعلامی بانک مرکزی افزایش نرخ را اعمال کرد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با توجه به 2 دیدگاه مذکور و نظرات متفاوتی که درباره آنها وجود دارد، به موضوع میزان نرخ ورود نکردیم و مقرر شد موضوع را در صحن شورای شهر مطرح کنیم.

 

به گفته وی، یکی از گزینه‌ها افزایش حدود 40 درصدی نرخ طرح ترافیک و گزینه دیگر افزایش نرخ مشابه افزایش سال‌های گذشته است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده