همدستی امارات با داعش-راهبرد معاصر
عضو کابینه منصور هادی:

همدستی امارات با داعش

عضو کابینه رئیس جمهور مستعفی یمن در اظهار نظری قابل توجه، امارات متحده عربی را به همدستی با تروریست های داعش متهم نمود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 18
کد خبر: ۲۲۷۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحولات جنوب یمن و اشغال شهر استراتژیک عدن توسط تجزیه طلبان جنوبی، زمینه شکاف فزاینده ای را میان امارات متحده عربی و عربستان سعودی فراهم آورده است.

 

اخراج نیروهای نظامی نزدیک به منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از عدن که حمایت سعودی را پشت سر خویش دارد، به جدال میان آنها با جدایی طلب ها بدل شده است. طرفین موضوع پیشتر در قالب متحدینی به مبارزه بر علیه انصارالله مشغول بودند.

 

حال و با حمایت امارات از تجزیه طلبان جنوبی، زمینه برای افشاگری‌ها فراهم آمده است. در همین ارتباط وزیر حمل و نقل دولت دست نشانده سعودی در یمن، به شدت به امارات حمله کرد و ابوظبی را به ارتباط داشتن با القاعده و داعش متهم کرد.

 

صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت دست نشانده سعودی در یمن افزود: ما مدارک و شواهدی در اختیار داریم که نشان دهنده روابط امارات با القاعده و داعش در یمن است و اسامی در این زمینه را در اختیار داریم.

 

الجبوانی تاکید کرد: امارات از این تروریستها برای هدف قرار دادن ارتش(وابسته به عربستان) در جاده شبوه-ابین استفاده می کند. زمان آن فرا رسیده است که ساکنان شبوه و ابین و قبایل این مناطق موضع خود را در قبال امارات و تروریستهایش مشخص کنند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار