واردات و عرضه گوشت تازه با ارز مبادله‌ای شروع شد پیش بینی قیمت دلار پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۴ / دلار به ۱۱۴ هزار تومان باز می‌گردد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴ / رکورد تاریخی قیمت طلا و سکه در ایران بانک مرکزی حمایت از تجار خسارت‌دیده در بندر شهید رجایی را اعلام کرد نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو به زودی اعلام می‌شود/ منتخبان پیامک دریافت می‌کنند بازنشستگی مادران شاغل/ همه آنچه باید درباره شرایط و جدول جدید بدانید بانک مرکزی: پیش فروش سکه ادامه دارد/ پاسخ به تقاضای مردم و بازار قیمت طلا امروز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴ قیمت سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی اعلام شد اعلام نتایج پنجمین مرحله پیش فروش سکه بانک مرکزی/ تخصیص ۶۵۰ هزار قطعه سکه در مرکز مبادله ایران طلا در آستانه رکوردشکنی تاریخی ۴۰۰۰ دلار نرخ جدید بنگاه‌های املاک اعلام شد + جزئیات کامل جزئیات قانون جدید بازنشستگی ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴

سفر وزیر روسی به ایران برای امضا قرارداد اجرایی خط‌آهن رشت-آستارا

سفیر ایران در روسیه از سفر وزیر روسی به ایران طی روزهای آینده برای امضا قرارداد اجرایی ساخت خط‌آهن رشت-آستارا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 12
کد خبر: ۲۲۷۸۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ کاظم جلالی در همایش اقتصاد دریامحور با محوریت کریدور شمال-جنوب با اشاره به هدف‌گذاری روسیه برای جابجایی 2 میلیون تن کالا در بخش شرقی کریدور شمال-جنوب، اظهار کرد: شاخه غربی کریدور ( روسیه، آذربایجان ایران) سال گذشته میلادی راه اندازی شد و با حضور روسای جمهور ایران و روسیه توافقنامه احداث رشت-آستارا امضا شد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند ماه گذشته پیگیری‌های خوبی را در رابطه با این موضوع داشته و امیدواریم با حضور وزیر روسی و سفر وی به ایران طی روزهای آینده، قرارداد عملیات اجرایی امضا و پروژه شروع شود.

 

وی افزود: شاخه سوم کریدور شمال-جنوب یعنی حمل‌ونقل ترکیبی از روسیه، دریای خزر وسپس ای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین مسیر کریدور شمال-جنوب برای ایران است. در دو شاخه این کریدور ما از کشورهای ثالث استفاده می کنیم اما شاخه سوم به طور مستقیم از ظرفیت های کشورمان برای حمل‌ونقل کالا استفاده خواهد شد.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در عین حال با بیان اینکه در بخش روسی کریدور شمال-جنوب ضعف داریم و این کشور فقط یک بندر در دریای خزر دارد، گفت: بقیه بنادر روسیه در ولگا قرار دارد که هر سال نیازمند لایروبی است، ضمن اینکه در 6 ماه از سال به دلیل سرما و طوفان حمل و نقل دریایی با سرعت انجام نمی شود.

 

جلالی یادآور شد: در حوزه مربوط به ناوگان دریایی ایران در دریای خزر دچار مشکل هستیم و باید کشتی های بیشتری در این منطقه داشته باشیم تا سهم بیشتری را از حمل و نقل دریایی خزر را به دست آوریم.

 

وی با اشاره به اینکه بندر کاسپین به زودی به شبکه ریلی متصل می شود، اضافه کرد: در پسکرانه بنادر نیز باید امکانات را به طور جدی داشته باشیم./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار