بدلیل بی مهری مسئولین با مردم قهر نکنید-راهبرد معاصر
حدادعادل خطاب به نخبگان:

بدلیل بی مهری مسئولین با مردم قهر نکنید

رئیس فرهنگستان زبان فارسی با اشاره به خروج شماری از نخبگان المپیادی به خارج از کشور از آنها خواست تا به دلیل بی مهری مسئولین با مردم خودشان قهر نکنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 19
کد خبر: ۲۲۸۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ عدم توجه کافی به مجامع علمی و نخبگان دانشگاهی همواره از نکاتی بوده که رهبری معظم انقلاب و شماری از فرهیختگان دانشگاهی بدان منتقد بوده اند. همین امر منجر به مهاجرت جمعی از نخبگان از کشور شده و به ظرفیت های علمی داخل آسیب وارد نموده است.

 

غلامعلی حداد عادل روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی سال ۱۳۹۷ در تالار فرهنگ اظهار کرد: همانطور که مردم و مسئولان از پیروزی قهرمانان ورزشی خوشحال می شوند، باید به پذیرفته شدگان در المپیادها نیز بها داده شود، المپیادی‌ها توفیقات علمی بسیاری برای کشور ایجاد می‌کنند.

 

وی افزود: همواره انتقادهای بسیاری به تأسیس و روند فعالیت المپیادهای علمی در کشور وجود دارد اما استدلال ما برای این منتقدان این است که المپیادهای علمی نیز شبیه ورزش قهرمانی و پیشروان ورزش عمومی عمل می کند.

 

رئیس فرهنگستان زبان فارسی یادآور شد: درست است که افراد بسیاری به سمت قهرمانی در المپیادهای علمی حرکت می کنند و تنها عده ای در این راه پذیرفته می شوند اما نمی توان گفت سایر افراد در این مسیر ناکام مانده اند.

 

به گفته حداد عادل، تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور به همت جوانان به بیش از ۴ هزار شرکت رسیده و در همین راستا اختراعات نیز باعث پیشبرد علم شده است.

 

وی همچنین درباره مهاجرات بسیاری از قهرمانان المپیادها به خارج از کشور، گفت: در سال های اخیر عده ای از این افراد به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، اما جوانان بدانند که نباید به دلیل بی مهری مسئولان، با مردم خود قهر کنند چرا که کشور به این جوانان تعلق دارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کلید موفقیت، خدمت به مردم کشور است، از این رو جوانان باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

 

حداد خاطرنشان کرد: اگر امروز دانشگاه های سطح یک مانند امیرکبیر، شهید بهشتی و شریف در کشور وجود دارند، نتیجه زحمات استادان در عرصه‌های مختلف علم بوده است، از این رو برای پیشرفت کشور باید تلاش کرد.

 

وی در پایان عنوان کرد: به منظور قدردانی از زحمات پذیرفته شدگان در المپیاد ادبی، بستر فراهم شدن خدماتی در فرهنگستان زبان فارسی برای آنها فراهم می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده