ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

وزیر علوم: لزوم استفاده دولت از توانایی جامعه دانشگاهی برای مدیریت کشور

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: ما دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت ندادیم و این باعث شده است که در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پای حوزه آموزش عالی به انحراف برسیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر ؛  منصور غلامی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها سهم جدی و برنامه‌ریزی‌ شده‌ای ندارند. این جمعیت دانشجویی باعث افتخار است که تربیت آن برعهده دانشگاه بوده است. امروزه در همه بخش‌های کارشناسی از این ظرفیت و توان بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهش ورود خوبی داشته‌ایم و در تولیدات علمی شاخص بالایی داریم، اما در بخش‌های دیگر اینگونه نیست و علت آن این است که دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت نداده‌ایم. این باعث شده که در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه آموزش عالی انحراف از مسیر داشته باشیم. جایگاه پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درست تعریف نشده است.

غلامی تصریح کرد: خروج از این چالش نیاز به یک حرکت جدی دارد که بخشی از آن متوجه درون نظام آموزش عالی است و بخش دیگر آن به مجموعه کلان سیاستگذاری کشور مربوط است. در جهان در حال توسعه امروز مبنا و حرکت براساس استفاده از نخبگان علمی است.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری متذکر شد: مشکل ما این است که سفارش تربیت نیروی انسانی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه احساس وظیفه نمی‌کنند. دومین مسئله این است که اساتید تحقیقات را براساس نگاه علمی خودشان انجام می‌دهند. در نتیجه برای سفارش تحقیق نیز جایگاه و مسیر جدی وجود ندارد. تلاش داریم تا دانشگاه برای جلب توجه مدیران فعالیت کند و به سمت عرضه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه سیاستگذاری و حکمرانی برویم.

ارسال نظر