سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی تشکیل پرونده قضائی برای فائزه هاشمی زمان توزیع کارت آزمون کانون وکلا اعلام شد تعطیلی پنجشنبه‌ها و کاهش ساعات کاری ادارات/ سازمان اداری و استخدامی کشور مسئول اجرای ساعات کاری ادارات جدید شد مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟

وزیر علوم: لزوم استفاده دولت از توانایی جامعه دانشگاهی برای مدیریت کشور

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: ما دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت ندادیم و این باعث شده است که در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پای حوزه آموزش عالی به انحراف برسیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر ؛  منصور غلامی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها سهم جدی و برنامه‌ریزی‌ شده‌ای ندارند. این جمعیت دانشجویی باعث افتخار است که تربیت آن برعهده دانشگاه بوده است. امروزه در همه بخش‌های کارشناسی از این ظرفیت و توان بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهش ورود خوبی داشته‌ایم و در تولیدات علمی شاخص بالایی داریم، اما در بخش‌های دیگر اینگونه نیست و علت آن این است که دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت نداده‌ایم. این باعث شده که در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه آموزش عالی انحراف از مسیر داشته باشیم. جایگاه پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درست تعریف نشده است.

غلامی تصریح کرد: خروج از این چالش نیاز به یک حرکت جدی دارد که بخشی از آن متوجه درون نظام آموزش عالی است و بخش دیگر آن به مجموعه کلان سیاستگذاری کشور مربوط است. در جهان در حال توسعه امروز مبنا و حرکت براساس استفاده از نخبگان علمی است.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری متذکر شد: مشکل ما این است که سفارش تربیت نیروی انسانی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه احساس وظیفه نمی‌کنند. دومین مسئله این است که اساتید تحقیقات را براساس نگاه علمی خودشان انجام می‌دهند. در نتیجه برای سفارش تحقیق نیز جایگاه و مسیر جدی وجود ندارد. تلاش داریم تا دانشگاه برای جلب توجه مدیران فعالیت کند و به سمت عرضه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه سیاستگذاری و حکمرانی برویم.

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار