مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟

وزیر علوم: لزوم استفاده دولت از توانایی جامعه دانشگاهی برای مدیریت کشور

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: ما دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت ندادیم و این باعث شده است که در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پای حوزه آموزش عالی به انحراف برسیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 02
کد خبر: ۳۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر ؛  منصور غلامی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در وضعیت فعلی دانشگاه‌های ما احساس می‌کنند که در تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها سهم جدی و برنامه‌ریزی‌ شده‌ای ندارند. این جمعیت دانشجویی باعث افتخار است که تربیت آن برعهده دانشگاه بوده است. امروزه در همه بخش‌های کارشناسی از این ظرفیت و توان بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهش ورود خوبی داشته‌ایم و در تولیدات علمی شاخص بالایی داریم، اما در بخش‌های دیگر اینگونه نیست و علت آن این است که دانشگاهیان را در سیاست‌های حکمرانی مشارکت نداده‌ایم. این باعث شده که در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه آموزش عالی انحراف از مسیر داشته باشیم. جایگاه پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درست تعریف نشده است.

غلامی تصریح کرد: خروج از این چالش نیاز به یک حرکت جدی دارد که بخشی از آن متوجه درون نظام آموزش عالی است و بخش دیگر آن به مجموعه کلان سیاستگذاری کشور مربوط است. در جهان در حال توسعه امروز مبنا و حرکت براساس استفاده از نخبگان علمی است.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری متذکر شد: مشکل ما این است که سفارش تربیت نیروی انسانی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و دانشجویان بعد از خروج از دانشگاه احساس وظیفه نمی‌کنند. دومین مسئله این است که اساتید تحقیقات را براساس نگاه علمی خودشان انجام می‌دهند. در نتیجه برای سفارش تحقیق نیز جایگاه و مسیر جدی وجود ندارد. تلاش داریم تا دانشگاه برای جلب توجه مدیران فعالیت کند و به سمت عرضه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه سیاستگذاری و حکمرانی برویم.

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار