محدودیت های رفت و آمد ظریف در آمریکا چگونه است؟-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

محدودیت های رفت و آمد ظریف در آمریکا چگونه است؟

عباس عراقچی در توئیتی مدعی شده است که محدودیت های سنگینی برای تردد ظریف در آمریکا اعمال شده تا آنجا که بدلیل فقدان استودیو، استودیویی در مقر ایران در نیویورک تعبیه شده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 22
کد خبر: ۲۲۹۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی دولت آمریکا را می توان از اقدامات نادر در عرصه ی دیپلماسی بین المللی قلمداد نمود. فشار دولت آمریکا بر ظریف تا بدان جا پیش رفت که ویزای سفر او به مقر سازمان ملل متحد تا واپسین لحظات مهیا نشده بود.

 

اکنون و با حضور وزیر امور خارجه در آمریکا، واشنگتن به اعمال محدودیت های شدیدی برای ظریف مبادرت ورزیده است.

 

عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در توئیتی در این باره اعلام کرد که محدودیت ویزای صادرشده برای ظریف به وزیر خارجه اجازه نمی دهد که به استودیو برود، از اینرو استودیو به نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک آمد.

 

وزیر امور خارجه ایران گفت: هیأت دیپلماتیک ایران در نیویورک، فقط به حضور در سه مکان محدود شده‌ است.

 

محمدجواد ظریف عصر روز سه شنبه در حساب شخصی خود در توییتر با انتشار لینک گفت‌وگویش با شبکه «ان بی سی» نوشت: گفت‌وگو با این شبکه روز دوشنبه در اقامتگاه سفیر ایران در سازمان ملل متحد، یکی از سه ساختمانی که هیات ایرانی می‌تواند در آن تردد داشته باشد، انجام شد.

 

وزیر امور خارجه ایران در حالی روز شنبه برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد که وزارت امور خارجه آمریکا، اقدام به اعمال محدودیت شدید در تردد ظریف در نیویورک کرده است.

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: ویزای محمدجواد ظریف و هیأت همراه او اجازه سفر میان مقر سازمان ملل متحد و اماکن دیپلماتیک ایران در شش بلوک و همچنین محل اقامت سفیر ایران در نزدیکی مقر سازمان ملل را دارد.

 

عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره محدودیت وزیر خارجه ایران در سفر به نیویورک گفت که آمریکایی‌ها نگران تاثیرگذاری سفرهای کاری وزیر امور خارجه ایران بر افکار عمومی آمریکا و جهان هستند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده