ظریف: تندروها ترامپ را کانالیزه کرده اند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ظریف: تندروها ترامپ را کانالیزه کرده اند

وزیر خارجه در گفتگو با سی ان ان اظهار داشت که تندروهای آمریکایی با وضع تحریم بانک مرکزی، عملا راه را برای هرگونه مذاکره ای از سوی ترامپ با طرف ایرانی مسدود نموده اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
کد خبر: ۲۳۱۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سه روز از سفر وزیر امور خارجه کشورمان به نیویورک می گذرد. ظریف در خلال سه روز گذشته مبادرت به مصاحبه های متعددی با رسانه های آمریکایی نموده و به رایزنی با همتایانش در اقصی نقاط جهان مشغول بوده است.

 

در جدیدترین رخداد صورت پذیرفته، ظریف به گفتگو با سی ان ان نشسته است در پاسخ به این سوال که " گفته اید رئیس جمهوری آمریکا قصد بستن درهای مذاکرات(دیپلماسی) را دارد، منظورتان چیست؟

 

گفت: تنها دلیلی که آنها بار دیگر(موضوع تحریم) بانک مرکزی ایران را مطرح کردند، ناممکن ساختن مذاکره است به نحوی که کار را برای این رئیس جمهور کنونی و یا جانشین وی جهت حذف نام آنها (بانک مرکزی – صندوق توسعه ملی–شرکت اعتماد تجارت پارس)ازفهرست تحریم ها بسیار دشوار می سازد.

 

وی گفت: اکنون موانع بسیار بلند هستند و فکر می کنم افرادی که این موضوع را به رئیس جمهور ترامپ ارائه و پیشنهاد کردند خواستار بسته شدن درهای مذاکرات (دیپلماسی) هستند.در زمان ریاست جمهوری وی و حتی پس از اتمام ریاست جمهوری او.

 

قرار است مشروح این مصاحبه روز دوشنبه (امروز) ساعت ۱۸ به وقت لندن و ۱۳ به وقت نیویورک از این شبکه تلویزیونی پخش شود.

 

وزیر خارجه ایران اوایل هفته جاری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده