ماهواره ایرانی «پارس یک» فردا صبح پرتاب می‌شود-راهبرد معاصر

ماهواره ایرانی «پارس یک» فردا صبح پرتاب می‌شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره سنجشی ۱۰۰ درصد ایرانی «پارس ۱» فردا صبح پرتاب می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 28
کد خبر: ۲۳۰۳۷۹

به گزارش راهبرد معاصر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: فردا دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت.


وی افزود: ماهواره سنجشی تصویربرداری «پارس ۱» که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضایی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.


وزیر ارتباطات اظهار کرد: این ماهواره فردا صبح در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با پرتابگر روسی سایوز به فضا پرتاب خواهد شد. این پرتاب موجب افزایش تعداد ماهواره‌های سنجشی تصویربرداری ایران می‌شود.


وی ادامه داد: ما در راستای توسعه فعالیت‌های فضایی کشور سال آینده با تکمیل فاز اول بزرگترین پایگاه فضایی که در جنوب کشور در حال ساخت است، می توانیم چنین ماهواره هایی را خودمان در مدار خورشید آهنگ 98 درجه قرار بدهیم.


زارع پور بیان کرد: مسیر توسعه صنعت فضایی کشور پرشتاب در حال ادامه یافتن است و ما پرتاب‌های متعددی هم برای سال آینده پیش بینی کرده‌ایم. در این راستا ماهواره‌های متعددی نیز در حال ساخت هستند و به فضل الهی این مسیر پرشتاب که امسال داشتیم و به نوعی رکورد شکنی نیز محسوب می‌شود، ادامه پیدا کند.


همه امکانات برای برگزاری انتخابات‌ پرشور آماده است
وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری انتخابات اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات هیچ مشکلی در خصوص ارتباطات و سیستم‌های مورد نیاز وجود ندارد و همه چیز برای برگزاری انتخابات پرشور آماده است.


هفته آینده جشن 7 میلیون پوشش فیبر نوری را خواهیم داشت
وی درباره پوشش فیبر نوری گفت: هفته آینده جشن 7 میلیون پوشش فیبر نوری را خواهیم داشت و تلاش داریم تا پایان سال به این عدد افزوده شود. اما، ممکن است که کمتر از 8 میلیون شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار