پاسخ سعودی به طرح آتش بس انصارالله-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

پاسخ سعودی به طرح آتش بس انصارالله

عادل الجبیر در اظهاراتی پیرامون طرح آتش بس پیشنهادی انصارالله گفت: ما به اقدام آنان در عرصه میدانی و نه اظهاراتشان می نگریم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
کد خبر: ۲۳۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، 48 ساعت از زمان طرح پیشنهادی انصارالله مبنی بر عدم حمله پهپادی و موشکی به سعودی در ازای توقف حملات ریاض به یمن می گذرد. با این حال و تا کنون، مقامات سعودی جواب واضح به طرح یاد شده نداده اند.

 

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله دو روز پیش طرح صلحی را در زمینه توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان اعلام کرد.

 

این طرح بعد از حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات پالایشگاهی خریص در شرق عربستان و بزرگترین پالایشگاه جهان در بقیق در ۲۰۰ کیلومتری شمال خریص بود.

 

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه درباره "طرح صلح" مطرح شده از سوی انصارالله یمن اعلام کرده است که عربستان میزان جدیت انصارالله در اجرای طرح صلحی را که مطرح‌ کرده‌، زیر نظر دارد.

 

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در اولین واکنش ریاض به طرح توقف حملات به عربستان و انتظار انصارالله برای پاسخ متقابل و بهتر از سوی سعودی‌ها در کنفرانس خبری در ریاض گفت: ما براساس اقدامات و اعمال نه براساس حرف در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم لذا خواهیم دید آنها عملا چنین طرحی را اجرا خواهند کرد یا نه.

 

وزیر مشاور سعودی ادامه داد: درباره دلیل اینکه چرا این طرح را مطرح کرده‌اند ما باید مساله را ریشه‌ای و عمیق بررسی کنیم.

 

وزیر مشاور عربستان در امور خارجه در اولین واکنش ریاض به طرح توقف حملات به عربستان و انتظار انصارالله برای پاسخ متقابل و بهتر از سوی سعودی‌ها در کنفرانس خبری در ریاض گفت: ما براساس اقدامات و اعمال نه براساس حرف در مورد دیگران قضاوت می‌کنیم لذا خواهیم دید آنها عملا چنین طرحی را اجرا خواهند کرد یا نه.

 

وزیر مشاور سعودی ادامه داد: درباره دلیل اینکه چرا این طرح را مطرح کرده‌اند ما باید مساله را ریشه‌ای و عمیق بررسی کنیم.

 

ارتش یمن: ائتلاف عربستان طی ۱۲ ساعت بیش از ۳۹ حمله را انجام داد

 

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله در صفحه خود در فیسبوک نوشت: ائتلاف متجاوز عربستان طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۳۹ حمله هوایی به استان‌های یمن انجام داد.

 

این درحالی است که انصارالله روز شنبه از طرح صلح در ازای توقف تمامی حملات ائتلاف متجاوز عربی خبر داد. مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه توقف حملات پهپادی و موشکی و تمامی انواع هدف‌گیری‌ها علیه عربستان را اعلام کرد و خواستار مقابله به مثل عربستان در این باره شد.

 

انصارالله: توقف حملات به عربستان فرصتی به آن برای خروج آبرومندانه از مخمصه است

 

یک عضو انصارالله توقف حملات به عربستان را در راستای دادن فرصتی به این کشور برای خروج آبرومندانه از مخمصه دانست.

 

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد: عربستان به دلیل حملات خصمانه‌اش به یمن و محاصره این کشور در مخمصه افتاده است.

 

البخیتی اظهار کرد: هدف از طرح مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای توقف حملات پهپادی و نیز حملات با موشک‌های بالستیک و هدایت شونده علیه مناطق مختلف عربستان و تمامی انواع حملات در واقع فرصت مناسبی برای عربستان جهت خروج آبرومندانه از این مخمصه است چراکه طرح ارائه شده در واقع آتش‌بسی یک جانبه یعنی از طرف ماست و ما به امید اینکه عربستان از این طرح استقبال کند، محدودیت زمانی برای آن تعیین نکردیم.

 

این عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: ما درباره شکل و شیوه پاسخ عربستان شرطی تعیین نکردیم و محتوا برای ما اهمیت دارد، پاسخی که به پایان جنگ و لغو محاصره منجر شود.

 

او تاکید کرد: توپ در زمین رهبران عربستان است و امیدواریم آنها از این طرح و فرصت استفاده کنند زیرا توقف جنگ علیه یمن به نفع هر دو کشور است، منافع عربستان در برقراری صلح بیشتر از منافع یمن است زیرا یمن چیز زیادی برای از دست دادن ندارد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار