رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال فایننشال تایمز: هوش مصنوعی جای زبان دوم را نمی‌گیرد

"سواد سنجش معلمان" عامل تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش گفت: سنجش و ارزشیابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه درسی و تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است؛ بر این‌ اساس، توسعه سواد سنجش معلمان و دبیران در دستور کار مرکز ارزشیابی قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 03
کد خبر: ۲۳۰۸۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای نخستین همایش ملی «سنجش کلاسی؛ چالش‌ها، دستاوردها و فرصت‌های تضمین کیفیت در آموزش‌وپرورش» و نخستین جشنواره «تجارب و ایده‌های سنجش کلاسی» اظهار کرد: توانایی معلمان و دبیران در سنجش و ارزشیابی دانش‌آموزان و نقش در تضمین کیفیت آموزشی دارای اهمیت است.

 

وی افزود: سنجش و ارزشیابی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برنامه درسی و تضمین‌کننده کیفیت آموزشی است؛ بر این‌ اساس، توسعه سواد سنجش معلمان و دبیران با همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار مرکز ارزشیابی قرار دارد.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در این راستا و باتوجه‌ به تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه علامه طباطبایی اقدام به اجرای نخستین همایش و جشنواره ملی در حوزه سنجش کلاسی ویژه معلمان، دبیران، مدیران مدارس و دانشجو معلمان شده است. این همایش و جشنواره با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و محوریت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در اردیبهشت‌ماه سال 1403 برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی صورت‌گرفته است که به همراه این رویداد علمی، نشست‌های تخصصی با صاحب‌نظران و کارگاه‌ها و برنامه‌های توانمندسازی برگزار شود.

 

وی افزود: محورهای اصلی همایش و جشنواره و همچنین مباحث آموزشی، اولویت‌دارترین موضوعات روز آموزش‌وپرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی است.

 

زارعی گفت: مهم‌ترین این محورها عبارتند از: سواد سنجش معلمان؛ سنجش مفهومی و ارتقا یادگیری؛ سنجش یادگیری یا سنجش به‌مثابه یادگیری، ارزشیابی توصیفی، عملکردی و سنجش کلاسی؛ تکنولوژی آموزشی و شیوه‌های نوین سنجش؛ سنجش شایستگی‌ها در ساحت‌های شش‌گانه؛ هوش مصنوعی، چالش‌ها و فرصت‌های سنجش کلاسی و تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون‌های بزرگ‌مقیاس و سنجش کلاسی.

 

به گزارش تسنیم، همایش ملی سنجش کلاسی و آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره تجربیات و ایده‌ها در روزهای 5 و 6 اردیبهشت سال 1403 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده‌های خود را تا تاریخ 25 اسفند ماه و مقالات و تجارب و ایده‌های خود را تا تاریخ 25 فروردین ماه از طریق سایت class.atu.ac.ir ارسال کنند./ تسنیم

ارسال نظر