اوجی: قرارداد فشارافزایی در پارس جنوبی باید در دولت قبل انجام می‌شد-راهبرد معاصر

اوجی: قرارداد فشارافزایی در پارس جنوبی باید در دولت قبل انجام می‌شد

وزیر نفت ضمن ارائه گزارش انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با 4 شرکت ایرانی گفت: این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 10
کد خبر: ۲۳۲۱۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد اوجی وزیر نفت امروز در نشست هیات دولت گزارشی را درباره انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با 4 شرکت ایرانی ارائه کرد.
قرارداد طرح ملی «فشارافزایی در میدان پارس جنوبی» امروز با 4 شرکت بزرگ ایرانی و با ارزش 20 میلیارد دلار به امضا رسید.
اوجی در گزارش خود با بیان اینکه این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد، افزود: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند، اما 4 شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند.
وی تاکید کرد: با اجرای این قرارداد 90 تریلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز تمام کارخانجات و صنایع کشور را تامین کند.
وزیر نفت با بیان اینکه با اجرای این طرح 2 میلیارد بشکه میعانات گازی نیز استحصال خواهد شد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده‌ها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد. اوجی درباره میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح شدند نیز گفت: آماده‌سازی این میادین تا پیش از این دولت تنها 15 درصد پیشرفت داشتند که در مدت 2 سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسئولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده