به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران که در روزهای گذشته از راه اندازی پویشی با هدف تشویق مشترکان صنعت برق برای رعایت مصرف برق خبر داده بود، با بیان اینکه فناوریهای قبل دیگر پاسخگو نیست و باید خودمان را به ابزارهای جدید مجهز کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی جدید یکی از این ابزارها است که باید به وسیله آن بتوانیم اقشار مختلف با سلایق مختلف و گروه های مصرف را در جریان فعالیت های صنعت برق قرار دهیم.
همچنین مدیرعامل توانیر از تلاش برای تامین برق پایدار در تابستان ۱۴۰۳ با برنامههای متنوعتر، اطلاعرسانی گستردهتر و آموزش روشهای کاهش مصرف خبر داده بود.
وی گفته بود: در تابستان ۱۴۰۲ به لطف خداوند برق را بهصورت پایدار تامین کردیم، اگرچه تابستان بسیار طولانی بود و به لحاظ گرما، دما ۱ تا ۱.۵ درجه بیش از حد نرمال بود.
رجبیمشهدی ادامه داد: در بخش اداری حدود ۸۵۰ مگاوات کاهش مصرف را در ساعات اوج مصرف داشتیم.
مدیرعامل توانیر افزود: در بخش صنعتی، برق ۹۲ درصد مشترکان را به صورت ۱۰۰ درصد تامین کردیم، شهرکهای صنعتی یک روز در هفته در برنامههای مدیریت مصرف مشارکت داشتند.
وی خاطرنشان کرد:واحدهای انرژیبر نیز براساس زنجیره تولید تفکیک کرده بودیم که به چه شکل از انرژی برخوردار باشند؛ رشد بیش از ۶ درصدی تامین برق در بخش صنعت اتفاق افتاد.
رجبی مشهدی گفت:در تابستان سال ۱۴۰۲، تقریبا ۴۰ درصد از مشترکان بخش خانگی مشمول پاداش شدند و تقریبا یک سوم از این تعداد، قبض برق رایگان داشتند یا بستانکار شدند.
وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با برنامههای متنوعتر، اطلاعرسانی گستردهتر و آموزش روشهای کاهش مصرف بتوانیم کمک کنیم برق بهصورت پایدار تامین شود./ایرنا