چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان آمار تصادفات در ایام نوروز/ ۴۱۹ کشته و ۹۷۷۸ مجروح در ۱۲ روز گذشته ترافیک سنگین در تمام جاده‌های شمال/ کندوان یک‌طرفه شد خبر مهم کاظمی از ایجاد یک نظام جدید در آموزش و پرورش وضعیت آب و هوا و جاده‌های کشور، امروز ۷ فروردین ۱۴۰۴ ورود سامانه بارشی از هفته آینده به کشور/ افزایش ابر و بارش پراکنده در آخر هفته برای برخی استان‌ها اعلام آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور رسیدگی به ۸۹ پرونده کثیرالشاکی برداشت غیرمجاز اینترنتی موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان دادگاه‌ها

بیش از ۸۵ درصد علت تصادفات عوامل انسانی است

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: بیش از ۸۵ درصد علت تصادفات مربوط به عوامل انسانی (راننده) است و ۱۵ درصد باقی‌مانده به عواملی همچون خودرو و جاده مربوط می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 07
کد خبر: ۲۳۵۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: علت ۸۲ درصد تصادفات در ایام نوروز امسال، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و اصرار راننده به رانندگی طولانی مدت، خستگی و خواب آلودگی بوده است.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ایمنی جاده‌ها و کیفیت خودروها نقش مؤثری بر کاهش یا افزایش تصادفات دارد، افزود: در تصادفات فوتی و جرحی، اگر خودرو خوب و باکیفیت باشد قطعاً آمار فوتی‌ها و جرحی‌ها کاهش می‌یابد.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: در مطالعات جدیدی که از دهه‌های گذشته صورت گرفته، بیش از ۸۵ درصد علت وقوع حوادث مربوط به عوامل انسانی (راننده) است و ۱۵ درصد باقی‌مانده به عواملی همچون خودرو و جاده مربوط می‌شود.

 

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه یک خطای کوچک همچون عدم توجه به جلو یا خواب آلودگی راننده، مجازاتش نباید مرگ باشد، افزود: اگر خودرویی از مسیر منحرف می‌شود باید بررسی کرد که نقش جاده و خودرو در کاهش خسارت این تصادف چه چیزی می‌تواند باشد.

 

این مقام انتظامی با اشاره اینکه عوامل انسانی با جاده و وسیله نقلیه اشتراکاتی دارد، گفت: خودرویی که واژگون شده است، به چه علتی سقف خودرو بر روی سر راننده و سرنشینانش پرس شده و یا چرا ایربگ عمل نکرده و به چه علتی موانع ایمن در کنار جاده وجود نداشته که از پرتاب شدن خودرو به دره جلوگیری کند.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور افزود: در تصادفاتی که بررسی می‌کنیم، نمی‌توانیم بگوییم که علت صددرصدی یک تصادف، خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است، اصولاً درصدی از خسارت یا مقصر بودن به کارخانجات خودروسازی باز می‌شود، مثلاً ستون مربوط به سقف خودرو استحکام لازم را نداشته است.

 

سرهنگ شیرانی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تصادفات، علل قبل از وقوع حادثه، حین وقوع و بعد از وقوع نقش مؤثری دارند، از جمله علل بعد از وقوع حادثه، نقش درمان و امدادرسانی سریع است.

 

این مقام انتظامی افزود: ۵۱ درصد از فوتی‌های تصادفات در سر صحنه حادثه، ۷ درصد حین انتقال و حدود ۴۲ درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: عملیات انتقال مجروحان به مراکز درمانی سریع‌تر انجام شود، بخش تروما فقط در بیمارستان‌های ۱۰ استان وجود دارد که باید تقویت شوند تا سهم ۴۹ درصدی مجروحان بعد از حادثه کاهش پیدا کند./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر