هاشمی رفسنجانی فرمان عملیات کربلای ۴ را صادر کرد-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه
روحانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی:

هاشمی رفسنجانی فرمان عملیات کربلای ۴ را صادر کرد

رئیس جمهور در دومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در عملیات کربلای 4 که جزو عملیات های سرنوشت ساز بود و با شکست مواجه شد، فرمان عملیات کربلای 4 را هاشمی صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 10
کد خبر: ۲۳۵۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از خبرگزاری ها، رئیس‌جمهور صبح امروز(پنجشنبه، 20 دی) در دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه آن مرحوم بر گردن همه ملت ایران حق بزرگی داشت، گفت: وی در طول زندگیش برتر و بالاتر از جایگاهی بود که در آن قرار داشت.

 

مهمترین محورهای سخنان حسن روحانی در سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی:

 

*هاشمی در دوران طلبگی، به دنبال این بود که از قلم بزرگان حوزه استفاده‌ کند و مجله مکتب تشیع را پایه‌گذاری کند، در آن دوران، اگر کسی مقاله‌ای می‌نوشت، به وی روزنامه‌نویس می‌گفتند و اگر کسی سخنرانی می‌کرد، می‌گفتند منبری و روضه‌خوان است و این نواندیشی یک طلبه جوان را در نظر بگیرید.

 

*در دوران انقلاب و نهضت اسلامی که هرکس کتابی درباره مسائل دینی می‌نوشت، او راجع‌به سردار سازندگی دوره قاجار یعنی امیرکبیر و مسئله فلسطین کتاب نوشت، او اموالش را در راه خدا داد و بسیاری از طلاب فقیر را صاحب خانه و منزل کرد و هیچ شلاقی نتوانست او را به زانو در آورد؛ نه شلاق ساواک، بلکه شلاق بر آبروی هاشمی هم او را به زانو درنیاورد.

 

*امروز اینجا هستیم تا بگوییم هاشمی زنده است و می‌ماند و استقامت و صبر و تحمل هاشمی زنده است، آنچه آرزوی هاشمی بود، یعنی نظام سربلند اسلامی را، ملت ما دنبال می‌کند و تا ایران و نظام اسلامی هست،  هاشمی می‌ماند، ملت ما هاشمی را در خیابان انقلاب بدرقه کرد و هاشمی نمُرده و نمی‌میرد و جایگاه رفیع در میان مردم قدرشناس این سرزمین داشت، هوشیاری ملت ما در دو نقطه آشکار شد، آخرین انتخاباتی که هاشمی شرکت کرد و رأی مردم استان تهران و بدرقه باشکوه وی نشان داد با تهمت و با دروغ نمی‌توان فرهیخته ملت را از صحنه دور کرد.

 

*امام عزیز و بزرگوار راجع‌به او گفت که آن روزی که مورد حمله ضدانقلاب قرار گرفت، گفت "هاشمی زنده است" مانند روزی که مدرس ترور شد و پیام داد "مدرس زنده است" و امام این جمله را از آن مقطع تاریخی وام گرفت.

 

*مقام معظم رهبری فرمود هیچکس برای من هاشمی نمی‌شود و بعد رحلت هاشمی، رهبر انقلاب در جلساتی که خدمتشان می رفتم با سوز و آه از مرگ هاشمی یاد می کردند و می‌فرمود تمام ساعات روزم به فکر هاشمی هستم. ما قبل از رای‌گیری برای ریاست اولین دوره مجلس، نمایندگان حزبی را جمع کردیم و اولین نظر این بود مقام معظم رهبری رییس مجلس شوند و این نظر اکثریت جمع بود ولی ایشان فرمودند، تنها کسی که در این شرایط می تواند رییس مجلس شود هاشمی است و به بهترین شکل مجلس اول دوم و سوم را اداره کرد.

 

*هاشمی در دفاع مقدس و استقرار صلح نقش کم نظیری داشت. در جنگ فرمانده کل قوا، امام بود اما بعد شهادت شهید بهشتی، هربار که خدمت امام می رسیدم و درباره جنگ چیزی می گفتم، می فرمودند این مسایل را به آقایان خامنه ای و هاشمی بگو و از طریق آنها پیگیری کن و بار جنگ بر دوش این دو عزیز بود.

 

*در عملیات کربلای 4 که جزو عملیات های سرنوشت ساز بود و با شکست مواجه شد، فرمان عملیات کربلای 4 را هاشمی صادر کرد و من در کنار ایشان بودم، بعدکربلای 4 ناموفق، تصمیم گرفت عملیات دیگری انجام دهد و با صبر و حوصله و خستگی ناپذیری این کار را انجام داد. 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده