جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

معاون ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده گفت: برای اولین بار شماره‌گذاری وسایل نقلیه طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۳۶۹۸۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: شماره گذاری کلیه وسایل نقلیه اعم از وارداتی و تولید داخل برای اولین بار در کشور طبق قانون ساماندهی خودرو منوط به پرداخت عوارض شده است.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مساله زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت مساله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.

وی افزود: در خصوص شماره گذاری خودروهای وارداتی با رویکرد خودروهای تجاری و سنگین در آخرین روز کاری سال گذشته آئین نامه‌ای ابلاغ شد که از روز پنج اردیبهشت هم لازم‌الاجرا است. با توجه به افزایش عوارض این خودروها که در این روز، فشار زیادی روی ثبت شاسی‌های وارداتی در کشور داشتیم و میزان گواهی اسقاط برای شماره گذاری هم کم بود.

پرداخت عوارض ریالی برای واردات خودرو و گواهی اسقاط

ابراهیمی اظهار کرد: نیاز کشور برای شماره گذاری بسیار بیشتر از ظرفیت کنونی بود. به دلیل کمبود گواهی اسقاط، فضای نامناسبی ایجاد و قیمت‌های غیررسمی در این حوزه بسیار بیشتر شد.

معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.

به گفته وی، تا زمانی که گواهی کافی تولید شود رویکرد ما ریالی خواهد بود و تا زمان تأمین این گواهی به اصل اولیه آن بازخواهیم گشت./ مهر

ارسال نظر