مدارس و دانشگاه‌های مازندران تا پایان هفته غیرحضوری شد جزئیات تأثیر معدل در کنکور تصویب شد / برگزاری امتحان نهایی در پایه یازدهم فقط برای ۶ درس مدارس کردستان روز یکشنبه تعطیل است مدارس طالقان و آسارا تعطیل شد مدارس آذربایجان شرقی فردا غیرحضوری‌اند غیرحضوری شدن فعالیت مدارس ابتدایی استان زنجان در شیفت صبح فردا مدارس ابتدایی قزوین یکشنبه غیرحضوری شد دادستان کل کشور: مرخصی برای مدیران دارای مسئولیت در نوروز ممنوع است مدارس ۵ شهرستان استان کرمانشاه فردا یکشنبه غیرحضوری شد مدارس تهران یکشنبه غیرحضوری است؟ فردا مدارس ایلام غیرحضوری است / کار اداره‌ها با تأخیر آغاز می‌شود خارج کردن رحم ۳ کیلویی از شکم زن اسفراینی پذیرش ۱۸ هزار رد شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ حدود ۵۷۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون کیفیت بخشی مجدداً قبول شدند کولاک شدید در گردنه اسدآباد و گرین نهاوند صدور هشدار قرمز در گیلان/ پیش‌بینی بارش برف تا ۲ متر

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۳۸۰۴۲

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

 

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

 

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است./ تسنیم

ارسال نظر