جزئیات مرحله اول ساماندهی نیرو‌های شرکتی با پرداخت حقوق مستقیم جزئیات کاهش ساعت کاری ادارات و تعطیلی پنجشنبه قالیباف: با آنها که دلشان برای مردم و ایران می‌تپد، همدلیم همه چیز درباره سرلشکر عزیز جعفری؛ از ازدواج پرحاشیه تا فایل صوتی جنجالی فرمانده سپاه تهران: هدف‌گیری پایگاه «العدید»، دشمنان را به آتش‌بس التماسی واداشت بهروز آذر: لایحه تامین امنیت زنان برابر خشونت در حال بررسی مجلس است جزئیات تازه از تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در آموزش و پرورش و دیگر ادارات معاون رئیس جمهور: بدهی بانک آینده از طریق فروش دارایی‌ها مثل ایران مال و مشهد مال پرداخت می‌شود سردار قریشی معاون هماهنگ‌کننده سپاه شد پیام لاریجانی به اهالی رسانه شهادت مامور پلیس در درگیری با اشرار مسلح در زهک زمان دقیق ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌ی شهر و روستا علت صدای انفجار‌های مهیب در زنجان دلجویی جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از بانوی حادثه دیده مرز میلک؛ ابلاغ پیام عذرخواهی فرمانده مرزبانی ماجرای انتخاب شهید حاجی‌زاده به فرماندهی هوافضا و جابه‌جایی شهید سلامی از فرماندهی هوافضا به جانشینی سپاه + فیلم

مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲ لیتر بنزین می سوزانند که این میزان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از میانگین جهانی است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۲۳۹۲۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و راه حل هایی که می توان برای برون رفت از این شرایط به کار برد، اظهار داشت: مشکل اصلی ما این است که خودروهای تولید داخل مصرف بسیار بالایی از بنزین دارند و این امر باعث بروز معضل ناترازی بنزین شده است.

 وی ادامه داد: دولت باید خودروسازان را مجبور کند که در تولیدات خود اصلاحاتی انجام دهند و خودروهای با کیفیت تولید کنند، اما متاسفانه خودروسازان به دنبال اصلاح تولیدات خود و تولید خودروهای با کیفیت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ما معتقدیم که بهترین راه کار برای بهبود ناوگان حمل و حمل در کشور در این شرایط که خودروسازان زیر بار اصلاح تولیدات خود نمی روند واردات خودروهای خارجی است.

شریعتی تصریح کرد: در حال حاضر سرمایه ملی کشور را به خاطر حمایت از خودروسازان داخلی از بین می بریم، امسال مجبوریم به میزان زیادی واردات بنزین انجام دهیم و این به معنای کسری بودجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه مصرف بالای بنزین در خودروهای تولید داخل در ردیف اول متهمان ناترازی بنزین است، بیان داشت: باید برای رفع این مشکل اقدامی عاجل کنیم. متاسفانه خودروهای ما در هر 100 کیلومتر 12 لیتر بنزین می سوزانند که این میزان 2 تا 3 برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

شریعتی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه ملی خودمان حفاظت کنیم، ادامه داد: علاوه بر بی‌کیفیتی خودروها، حجم بالایی از خودروهای فرسوده در سطح شهر در حال تردد هستند که این امر هم بر استفاده بیشتر از بنزین افزوده است.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: باید برای برون رفت از این شرایط اقدام به متنوع سازی سبد سوخت نیز بکنیم و از خودروهای برقی و هیبریدی هم در چرخه استفاده کنیم تا میزان خودروهای استفاده کننده از بنزین کاهش پیدا کنند. همچنین ما باید به سمت استفاده از خودروهای دوگانه سوز مثل سی ان جی و ال پی جی هم حرکت کنیم و به این وسیله از میزان مصرف بنزین در کشور بکاهیم./تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار