اطلاعیه سازمان حمایت برای رفع ایرادات محصولات x۵۵pro-راهبرد معاصر

اطلاعیه سازمان حمایت برای رفع ایرادات محصولات x۵۵pro

سازمان حمایت اعلام کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه‌کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مستردشده را پیش از رفع عیب ندارد، خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز می‌باشد.»
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۲۳۹۵۵۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با عنایت به کلیپ منتشرشده در خصوص فراخوان شرکت مدیران‌خودرو مبنی بر رفع عیب برخی محصولات x55pro ذکر برخی قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جهت اطلاع همه مصرف‌کنندگان صنعت خودرویی کشور لازم و ضروری‌است؛

1 ـ براساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان «چنانچه نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر همچنان باقی باشد یا درصورتی که نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی اشخاص گردد و با یک بار تعمیر برطرف نشده باشد یا خودرو بیش از سی روز به‌دلیل تعمیرات غیرقابل استفاده بماند، عرضه‌کننده / تولیدکننده مکلف است حسب درخواست مصرف‌کننده خودروی معیوب را به خودروی نو تعویض یا با توافق بهای آن را به مصرف‌کننده مسترد دارد.»

2 ـ همچنین براساس تبصره 2 ماده 4 «عرضه‌کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مستردشده را پیش از رفع عیب ندارد، خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز می‌باشد.»

3 ـ براساس تبصره ماده 5 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو استفاده از قطعات غیراستاندارد تأییدنشده توسط عرضه‌کننده و نمایندگی‌های مجاز تعمیر ممنوع می‌باشد./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار