ادامه تظاهرات دانشجویان دانشگاه آمستردام در حمایت از غزه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادامه تظاهرات دانشجویان دانشگاه آمستردام در حمایت از غزه

پس از بازداشت دانشجویان حامی غزه در دانشگاه آمستردام و برخورد خشن پلیس هلند با آنان، امروز نیز دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه تظاهرات کردند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۲۳۹۹۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، دانشجویان دانشگاه هلندی آمستردام علیرغم یورش پلیس به تحصن خود در همبستگی با فلسطینیان در نوار غزه ادامه دادند. آنان از روز دوشنبه تحصن خود را آغاز کردند و با وجود مداخله پلیس برای شکستن تحصن، روز سه شنبه ادامه دادند.

 

براساس گزارش القدس العربی، اعضای هیات علمی دانشگاه آمستردام در این تحصن شرکت کردند و معترضان خواستار توقف همکاری با نهاد‌های صهیونیستی شدند. معترضان همچنین خشونت پلیس را در در ورود به محوطه دانشگاه و برخورد با دانشحویان را محکوم کردند.

 

معترضان بنر‌هایی را برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی در غزه و توقف اشغالگری برافراشتند. در همین راستا، مدیریت دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دانشگاه با ۳ دانشگاه صهیونیستی قرارداد‌های تبادل دانشجو دارد، اما برنامه‌های تبادل دانشجو به دلیل توصیه‌های هشداری وزارت امور خارجه هلند در حال حاضر غیرفعال است.

 

پلیس هلند در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۱۲۵ نفر را در جریان یورش خود علیه دانشجویانی که دوشنبه و سه شنبه شب در محوطه دانشگاه آمستردام کمپ تحصن ایجاد کرده بودند، دستگیر کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار