ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

خبر وزیر آموزش و پرورش از کاهش تنوع مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت:کاهش تنوع مدارس در دستور کار است، تمام ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی به کار گرفته می‌شود و معلمان خوب فقط در مدارس خاص تدریس نخواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۰۵۶۵

به گزارش راهبرد معاصر، رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برنامه ملی ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی در دستور کار است.

 

وی افزود: لایحه تقویت مدارس دولتی تدوین شده است و پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش به دولت و پس از آن مجلس ارسال می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاهش تنوع مدارس در دستور کار است، متذکر شد: تمام ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی به کار گرفته می‌شود و معلمان خوب فقط در مدارس خاص  تدریس نخواهند کرد.

 

صحرایی همچنین در دیدار با مسئولان بنیاد مستضعفان و در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و بنیاد مستضعفان گفت: توجه اصلی ما در این تفاهم‌نامه توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

 

وی با اشاره به آیین‌نامه ملی برنامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مطرح کرد: تمام دانش‌آموزان کشور باید حداقل یک مهارت شغلی داشته باشند به غیر از دانش‌آموزان هنرستانی، دانش‌آموزان در متوسطه اول و متوسطه دوم هم باید جداگانه یک مهارت را به صورت کامل یاد بگیرند، این موضوع تصویب شده است و امروز نیازمند همکاری برای تحقق آن هستیم.

 

صحرایی با بیان اینکه مسئله امروز ما به واقع کیفیت آموزشی است، گفت: عدالت به معنای دسترسی به آموزش تقریباً اجرایی شده است  اما مهم این است، مدرسه‌ای که فعال است با چه کیفیتی مطالب درسی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویت کیفیت آموزشی هم به تقویت مدرسه و هم به تقویت معلم باز می‌گردد، عنوان کرد: تفاهم‌نامه امروز بر هر دو مسئله دست گذاشته است ما خیلی به این تفاهم‌نامه امیدواریم.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدارس سمپاد دربرگیرنده 1 تا 3 درصد از دانش‌آموزان مستعد کشور هستند، گفت: حدود 2 درصد از دانش‌آموزان مستعد کشور 130 هزار دانش‌آموز نخبه را تشکیل دادند. حدود نیمی از این دانش‌آموزان از دهک‌های 1 تا 4 هستند و برآورد کردیم که اگر بر اساس این تفاهم‌نامه هزینه تحصیل دانش‌آموزان مستعد مدارس سمپاد در دهک‌های 1 و 2 را فراهم کنیم، شاهد رشد بالاتری در این دانش آموزان خواهیم بود.

 

صحرایی با بیان اینکه تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان سه محور اصلی دارد و نگاه اول ما هم عدالت آموزشی و بهبود موقعیت‌های تربیتی برابر است، بیان کرد:  نگاه دوم ما به مسئله سلامت دانش آموزان است و نگاه سوم ما مسئله مهارت آموزی و توسعه اشتغال فارغ التحصیلان از مدرسه است.

 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله این طرح و پوشش دانش‌آموزان دهک‌های پایین مدارس سمپاد از هفته آینده و با میلاد امام رضا شروع شود./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار