توصیه صحرایی برای استفاده از ظرفیت معلمان و خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

توصیه صحرایی برای استفاده از ظرفیت معلمان و خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبری تاکید کردند که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید فوری عمل کنید. می‌توانیم از ظرفیت معلمان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان استفاده کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۲۴۰۷۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، رضامراد صحرایی، با حضور در جمع معاونین پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش گفت: امروز آموزش و پرورش به اولویت کشور تبدیل شده است و این مسأله خود یک اصل مهم است. باید دائماً بر این مسأله تاکید کنیم که اولویت بودن آموزش و پرورش به گفتمان در کشور تبدیل شود. آموزش و پرورش محل سرمایه گذاری برای آینده است؛ مثلاً به جای اینکه امروز در درمان افراد آسیب دیده اجتماعی هزینه کنیم می‌توانستیم با هزینه کمتری در مدرسه از بروز آسیب جلوگیری کنیم.

 

وی اظهار کرد: وظیفه معاونت پرورشی علاوه بر تقویت درون باید نگاه به استفاده از ظرفیت بیرون مدرسه باشد تا توجه سایر دستگاه و نهادهای فرهنگی را جذب آموزش و پرورش کنند. سپاه، وزارت ورزش و جوانان و ائمه جماعات، ظرفیت‌های بی نظیری هستند که باید از آنان در فعالیت‌های تربیتی استفاده کنیم.

 

صحرایی در ادامه افزود: علاوه بر این‌ها، ما در ادارات کل ظرفیت‌های درونی زیادی داریم که به آن برای امر تربیت کم توجه بوده‌ایم.

 

نباید این گونه فکر کنیم که بدون پول نمی‌توان کاری کرد

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ۱۴۴۸ کانون پرورشی و حدود ۱۱۰۰ کانون تربیتی داریم، چه زمانی خواستیم این کانون‌ها که ظرفیت‌های درونی خودمان هستند؛ با هم، هم افزایی داشته باشند؟ همه مشکلات که فقط با بودجه حل نمی‌شود؛ آن معلم پرورشی که علاقه و اشتیاق کودکان را بر می‌انگیزد آیا با پول این علاقه را ایجاد کرده است؟ بله حتماً پول و اعتبارات هم مهم است ولی نباید این گونه فکر کنیم که بدون پول نمی‌توان کاری کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که اولیای خدا به ما آموختند این است که اگر ما در مسیر خدا قدم برداریم؛ خداوند متعال هم ما را یاری می‌کند که ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم… ذات انسان به سمت خوبی می‌رود و فطرت انسانی او را به سمت خیر و نیکی می‌برد.

 

صحرایی گفت: استفاده از ظرفیت‌های درونی و اتحاد با دانشگاه فرهنگیان، سازمان نوسازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادهای آموزش و پرورش را جدی بگیرید.

 

اردوها، فضای مجازی و زمان بعد از ظهرها را جدی بگیرید

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دولت مجوز استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی را گرفتیم، اما باز هم نیاز به نیروی پرورشی داریم. اگر یک معلم ریاضی حافظ قرآن باشد می‌تواند. ۲۴ ساعت موظفش را در کلاس درس باشد، و مابقی آن را به امور پرورش مأمور شود. برای مربیان و معلمان خود دوره تربیتی و پرورشی بگذارید.

 

صحرایی اظهار داشت: تشکل‌های دانش آموزی را جدی بگیرید و ظرفیت عظیم دانش آموز خبرنگاران پانا را دریابد و برنامه‌ی تحولی پانا اجرایی شود. از ظرفیت معلمان غیرپرورشی هم استفاده کنید. همچنین از تحول در قالب فعالیت‌ها و فعالیت‌های اردویی غافل نشوید. اردوها، فضای مجازی و زمان بعد از ظهرها در مدارس فرصت‌های بی نظیری در اختیار ما گذاشته است.

 

سه وسیله رشد بنیان‌های پرورشی در مدارس

وی گفت: ایام الله همچون ایام ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه، عباد الله همچون اهل بیت عصمت و طهارت و بیوت الله یعنی حرم های اهل بیت سه وسیله ما برای رشد بنیان‌های پرورشی در مدارس است.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باز هم باید به مسأله آسیب‌های اجتماعی اشاره کنم. رهبری تاکید کردند که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید فوری عمل کنید. خودمان هم می‌توانیم از ظرفیت معلمان و خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان استفاده کنیم. اطلاعات نماد را برای همین باید استفاده کنیم؛ مثلاً اگر ببینیم در کلاسی کودکی نیاز به کمک دارد به او توجه بیشتری شود. ان شالله برای نماد چه از نظر اعتبار و چه از نظر توجه دیگر دستگاه‌ها اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع استخدام را هم جدی بگیرید؛ مربی خوب انتخاب کنید که اولین نفری که عاقبت به خیر شود خودتان باشید. مراقبت کنید برای جذب معلم پرورشی، حقی را پایمال نکنید.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در قبال ۲۳۰ هزار شهید که برای اعتلای انقلاب اسلامی رفتند مسئولیت داریم. اگر می‌خواهیم کاری کنیم نیازمند یک قیام و اقدام فوری هستیم. با بخشنامه و دستورالعمل کاری از پیش نمی‌رود و در اداره تا چشم به هم بگذاریم روزمان شب شده است. حقیقتاً نیازمند اقدام جهادی هستیم و باید قیام کنیم.

 

وی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش انصافاً دغدغه مسائل پرورشی دارد و هر روز بابت نماد و مسائل تربیتی وقت می‌گذارد و پیگیری می‌کند./ مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار