امکان ثبت نام سرویس مدرسه در سامانه سپند از اول خرداد-راهبرد معاصر

امکان ثبت نام سرویس مدرسه در سامانه سپند از اول خرداد

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور گفت: ثبت نام والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه سپند، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خردادماه سال جاری آغاز می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۱۴۷

به گزارش راهبرد معاصر.  مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از شروع ثبت درخواست والدین دانش آموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و اظهار داشت: این امر بر اساس مصوبات آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیأت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

 

وی گفت: ثبت درخواست والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خردادماه سال جاری آغاز می‌شود.

 

ضامنی با اشاره به ماده ٢٧ این آئین نامه عنوان داشت: "به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

 

وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده ۱ این آئین نامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیئت وزیران به منظور اجرا ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیا متقاضی حمل و نقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت بر خط توسط وزارت کشور ایجاد شده است.

 

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان داشت: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

 

این مسؤول در ادامه گفت: در سامانه سپند، همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

 

ضامنی خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است.

 

وی در پایان گفت: امید است با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقای کیفیت حمل و نقل دانش‌آموزی در کشور باشیم./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده