نیاز تهران به ۷ میلیون قبر در ۵۰ سال آینده-راهبرد معاصر

نیاز تهران به ۷ میلیون قبر در ۵۰ سال آینده

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به وضعیت جمعیتی تهران گفت: تا ۵۰ سال آینده حداقل ۷ میلیون قبر نیاز داریم.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۱۵۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در تشریح روند احداث آرامستان‌های جدید پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه مکان‌یابی و احداث آرامستان‌ها به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و هر زمان محتویات این لایحه تایید شود، مکان احداث هم اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت جمعیتی تهران گفت:  تا 50 سال آینده حداقل 7 میلیون قبر نیاز داریم.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: تدبیر شورا و شهرداری تهران این است که در این دوره نقاطی شناسایی، تملک و آماده‌سازی شود که نیاز شهر تهران تا 50 سال آینده رفع شود؛ در لایحه مدنظر شهرداری 4 نقطه در 4 پهنه تهران ( جنوب غرب،شمال غرب،جنوب شرق و شمال شرق) پیشنهادهای شده است که حتما باید 2 نقطه همزمان در شرق و غرب آرامستان‌های جدید راه‌اندازی شود.

 

تاجیک ادامه داد: ضرورت راه‌اندازی همزمان آرمستان‌ها در دو نقطه جلوگیری از بروز ترافیک و دسترسی برای مناطق مختلف تهران به صورت یکسان است.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تاکید کرد: آمار دفن در بهشت زهرا از سال آینده کاهشی خواهد بود چون می‌خواهیم دفن را در آرامستانهای دیگر که احداث می‌شود، انجام دهیم؛ امیدواریم در سال جاری بتوانیم دو نقطه را آماده کنیم و سال بعد هم دو نقطه دیگر و نهایتا یک نقطه پنجمی هم برای موضوع بحران و شرایط خاص و سایت پشتیبان آماده کنیم که در یکی از نقاط جنوبی پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: آرامستان‌های جدید بخشی به عنوان قبر بحران خواهند داشت اما سایت پشتیبانی هم در نقطه پنجم پیش‌بینی شده است و اگر در آینده نیاز به توسعه آرامستان‌ها بود تا این نقطه بتواند پوشش لازم را بدهد.

 

تاجیک ادامه داد: در بودجه سال جاری شهرداری تهران بودجه برای احداث این آرامستان‌ها پیش‌بینی شده است اما تملک زمین بر عهده شهرداری و سازمان املاک شهرداری است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده