ابعاد شخصیتی آیت الله رئیسی، شهید راه خدمت به مردم-راهبرد معاصر
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

ابعاد شخصیتی آیت الله رئیسی، شهید راه خدمت به مردم

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید کشورمان زندگی پرتلاشی داشتند و هیچ گاه خستگی خود را ابراز نمی‌کردند، گفت: به دلیل اینکه آیت الله رئیسی برای رضایت مردم توجه ویژه‌ای به حل مشکلات کشور داشتند، دارای شخصیتی ممتازی بودند که این موضوع باعث علاقه وافر مردم به وی شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۴۱۶۲۱

ابعاد شخصیتی آیت الله رئیسی، شهید راه خدمت به مردم

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محبوب، محترم و مغتنم کشورمان که در سفر آذربایجان شرقی برای افتتاح چند پروژه ملی حضور داشت، در سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان به شهادت رسید. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان، آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار تبریز در این سانحه در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشتند و به شهادت رسیدند. خلبان بالگرد و محافظ رئیس‌جمهور نیز جزو شهدای سانحه هستند.

آیت‌الله رئیسی و همراهانش پس از آئین بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند که در میانه راه دچار سانحه شدند و بالگرد سقوط کرد.
 

شهید آیت الله رئیسی به عنوان یکی از انقلابی ترین مدیران کشور شخصیتی ستودنی داشت


نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره شخصیت شهید انقلابی و خادم ملت، آیت الله رئیسی به «راهبرد معاصر» گفت: بالاترین افتخار یک مسئول در بلندمرتبه ترین رکن اجرایی، عشق خدمت گزاری به مردم است. از سال های دور ارتباط نزدیکی با شهید آیت الله رئیسی داشتم، از همان زمانی که به عنوان دادستان در خدمت مردم بودند تا زمانی که مسئولیت سازمان بازرسی و تولیت آستان قدس و سپس قوه قضائیه را برعهده گرفتند و دو سال گذشته که با رأی مردم به عنوان رئیس جمهور کشورمان انتخاب شد.


وی افزود: در زمانی که به عنوان تولیت آستان قدس رضوی خدمت می کرد، با حکم وی به عنوان رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس شاهد خدمت گزاری به زائران امام رضا (ع) و اهمیتی بودم که به توسعه مبانی دینی، فرهنگی و رشد و پرورش کودکان و نوجوانان می داد.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید آیت الله رئیسی به عنوان یکی از انقلابی ترین مدیران کشور شخصیتی ستودنی داشت؛ از این منظر که مردم دار بود به گونه ای که بالاترین وجهه شخصیتی اش، مردمداری در حد اعلا بود و از نزدیک شاهد ارتباط عاطفی و خونگرم وی با مردم در اقشار مختلف بودم.


پژمانفر گفت: شهید آیت الله رئیسی ارتباط عاطفی قوی با مردم داشت. از کنار حرف ها و خواسته های مردم بی اعتنا رد نمی شد و دغدغه های مردم را دغدغه های خود می دانست، به سخنان مردم گوش می داد و به آنها توجه می کرد. این موارد ازجمله ویژگی های بسیار مثبت وی است که مردم به خوبی از آن شناخت دارند.


وی درباره مشکلاتی که از دولت قبل به دولت سیزدهم تحمیل شد، تصریح کرد: آیت الله رئیسی زمانی مسئولیت دولت را عهده دار شد که دولت قبل نتوانسته بود مشکلات کشور را به ویژه در موضوعات اقتصادی حل کند. طبق وعده های داده شده به مردم در زمینه حل مشکلات با برجام، دولت های یازدهم و دوازدهم ناکام ماندند و بار مشکلات زیادی به دولت سیزدهم تحمیل شد. در بیش از دو سال گذشته و دوران شیوع کرونا که تعداد جان باختگان به شدت افزایش یافته بود، آیت الله رئیسی به عشق مردم و کمک به آنها پا در میدان عمل گذاشت و توانست حلال بسیاری از مشکلات باشد.


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارتباط با مردم، طرح مشکلات  و کار کردن با آنها ویژگی آیت الله رئیسی بود. وی همواره در میدان عمل بود به همین دلیل به شهادت رسید، زیرا مایل بود آنچه به نفع مردم است در امورات مختلف را از نزدیک بررسی کند تا نسبت به اینکه کارها به درستی پیش می رود اطمینان یابد. این نوع مدیریت و علاقمندی به حل مشکلات مردم را می توان یکی از ویژگی های مثبت وی عنوان کرد.


پژمانفر تأکید کرد: آیت الله رئیسی اعتقادی به کار جناحی نداشت، بلکه معتقد بود هر عزل و نصبی که انجام می شود، باید برای مردم باشد و به روی کار آمدن افراد متخصص و متعهدی منجر شود که خادم مردم باشند.


وی درباره ویژگی های شخصیتی آیت الله رئیسی گفت: آیت الله رئیسی به عنوان دومین رئیس جمهور ایران که به مقام والای شهادت نائل شد، زندگی پرتلاشی داشت. هیچ گاه خستگی خود را ابراز نمی کرد و به دلیل اینکه توجه ویژه ای به حل مشکلات کشور برای رضایتمندی مردم داشت، دارای شخصیتی ممتاز بود و باعث علاقمندی وافر مردم به خود شد.

آیت الله رئیسی اعتقادی به کار جناحی نداشت، بلکه معتقد بود هر عزل و نصبی که انجام می شود، باید برای مردم باشد


پژمانفر تصریح کرد: کار برای خدا و مردم اینچنین نتیجه می دهد، چه نتیجه ای بهتر از اینکه در سراسر ایران اسلامی در شب ولادت امام رضا (ع) از حرم امام هشتم تا سایر امامزادگان و مساجد مملو از مردمی شود که دست به دعا برداشتند تا برای سلامتی رئیس جمهور محبوب خود دعا کنند.

 


رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: مردمی بودن بزرگترین سرمایه شهید آیت الله رئیسی بود. بعد از مقام معظم رهبری به عنوان پدر مردم ایران که شخصیتی مردم دوست و ارتباط عاطفی عمیقی با مردم دارند، به یقین می توان گفت شهید آیت الله رئیسی مردمی زندگی کرد و برای خدمت به مردم دار فانی را وداع گفت.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار