شهید آیت الله رئیسی، سیاستمدار روشنفکر حامی فلسطین-راهبرد معاصر
یادداشت محمد الحورانی، رئیس اتحادیه نویسندگان عرب؛

شهید آیت الله رئیسی، سیاستمدار روشنفکر حامی فلسطین

شهید آیت الله رئیسی به وعده پروردگار مبنی بر پایان یافتن ظلم و ستم علیه مظلومان‌ ایمان داشت و به حمایت ازمردم فلسطین افتخار می‌کرد. وی بر حمایت مطلق خود از جایزه بین‌المللی ادبیات فلسطین و هر اقدام فرهنگی‌ای که اقدامات رژیم اشغالگر و جنایت‌های آن‌ها را علیه مردم فلسطین و سایر مردم منطقه افشا می‌کند، تأکید کرد.
محمد الحورانی؛ رئیس اتحادیه نویسندگان عرب
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۲۴۱۸۶۵

شهید آیت الله رئیسی، سیاستمدار روشنفکر حامی فلسطین

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ یک هفته قبل از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به همراه وزیر امور خارجه و جمعی از همراهان در حادثه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، به همراه جمعی از دوستان عرب و ایرانی مفتخر به دیدار با وی شدم. این دیدار صمیمانه در حاشیه شرکت در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شد که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بودم.
 
وارد محل تعیین شده برای جلسه شدیم و دیدیم رئیس جمهور در حضور جمعی از نمازگزاران، مؤمنان، نویسندگان و اصحاب رسانه نماز ظهر را به جا می آورد. قبل از اتمام نماز خود را به صفوف رساندیم. رئیس جمهور پس از نماز برگشت به ما سلام کرد، من به عنوان نزدیکترین نفر به آیت الله رئیسی نخستین کسی بودم که به وی سلام و خود را معرفی کردم.
 

از دیدگاه رئیس جمهور شهید، روشنفکران و نویسندگان تواناترین افراد برای وقایع نگاری دلاوری ها و فداکاری ها و تبدیل آن به سبک ادبی زیبا و قابل قبولی هستند که بر دل ها و اذهان اکثریت مردم تأثیر بگذارد


به رئیس جمهور ایران جان باختن نیروهای ایرانی را در جنایت های رژیم صهیونیستی که به قله رفیع شهادت عروج کردند و آخرین آن حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، پایتخت سوریه  بود، تسلیت گفتم. همچنین از جمهوری اسلامی ایران به دلیل عملیات «وعده صادق» که به تجاوزات صهیونیست‌ها پایان می‌دهد، تشکر کردم.
 
رئیس جمهور ایران با چهره ای که گویی از پیروزی اطمینان دارد و حاکی از ایمان وی به نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی و آزادسازی سرزمین فلسطین است، لبخند زد و بر نقش واژه ها در افشای نقشه های صهیونیستی-غربی با هدف نابودی و ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی تأکید کرد. وی همچنین خواهان مستندسازی رشادت های شهدا و مجروحان مقاومت در برابر توطئه صهیونیستی و تروریستی-تکفیری در سوریه و دیگر کشورهای منطقه به وسیله روشنفکران و نویسندگان شد.
 
از دیدگاه رئیس جمهور شهید، روشنفکران و نویسندگان تواناترین افراد برای وقایع نگاری دلاوری ها و فداکاری ها و تبدیل آن به سبک ادبی زیبا و قابل قبولی هستند که بر دل ها و اذهان اکثریت مردم تأثیر بگذارد؛ شاید به همین دلیل باشد که وی از آثار معاذ الجنید، شاعر و نویسنده مقاومت یمن یاد کرد و گفت، با علاقه و اشتیاق به شعر این شاعر گوش فرا داده است. وی همچنین از دلاوری‌های فلسطینیان و مقاومت‌های مردمی در مقابل توطئه صهیونیستی-غربی با هدف نابودی فلسطین و آماده‌سازی برای کوچاندن آنها از سرزمینشان گفت، اما تأکید کرد فداکاری‌های مردم فلسطین و نیروهای مقاومت ثابت شده است.
 
دیدار با رئیس جمهور ایران سرشار از امید و باور به این بود که پیروزی در حال نزدیک شدن است. آیت الله شهید رئیسی به وعده پروردگار مبنی بر پایان یافتن ظلم و ستم علیه مظلومان ایمان داشت و به حمایت ازمردم فلسطین افتخار می کرد. وی در پایان این دیدار بر حمایت مطلق خود از جایزه بین‌المللی ادبیات فلسطین و هر اقدام فرهنگی ای که اقدامات رژیم اشغالگر و جنایت های آنها را علیه مردم فلسطین و سایر مردم منطقه افشا می‌کند، تأکید کرد.
 
دیدار با رئیس‌جمهور ایران طولانی نبود، اما خاطره اش در قلب من و همکارانم که هفته قبل از شهادت با وی دیدار کردیم، ثبت شد و تأثیر عمیقی گذاشت. مردم جهان عرب آیت الله رئیسی را به فرهنگ، علاقه به مطالعه و حمایت از ادبیات و نویسندگان می شناسند.
 
بله، دیدار با رئیس جمهور شهید ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی یکی از مهم ترین دیدارها با جمعی از دوستداران فلسطین و مقاومت بود. وی در گفتار و عمل به آنها وفاداری به آرمان فلسطین را ثابت کرد  و نشان داد برای موفقیت در انجام کارهای بسیار مهم و رسیدن به رستگاری و رهایی از استعمار و اعاده حقوق غصب شده باید به وعده پروردگار ایمان داشت.
 

دیدار با رئیس جمهور شهید ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی یکی از مهم ترین دیدارها با جمعی از دوستداران فلسطین و مقاومت بود


روحت شاد، ای رئیس جمهور فرهیخته ای که به نصرت الهی ایمان و به توانایی مردم ستمدیده در احقاق حقوقشان از سینه غاصبانشان یقین داری. شما به قدرت و نفوذ کلام در زمانه ای که عده ای حرمت کلمه و نقش مؤثر آن را در نبرد برای اعاده حقوق غصب شده باور ندارند، ایمان داری.


چقدر به آن دیدار و شخصیت فرهیخته و مؤمنی که دیدم، افتخار ‌کردم. یاد و خاطره شما در قلب و ذهن هر کسی که شما را ملاقات کرد، جاودانه خواهد ماند. از هم اکنون دلتنگ فرهنگ، بصیرت و استحکام موضع شما آیت لله سید ابراهیم رئیسی خواهم بود. دستاوردهای بسیاری در دوره گذشته و در تمامی سمت هایی که برعهده داشتید، به ویژه با افزایش تلاش های دیپلماتیک برای مردم فلسطین در غزه باقی خواهد ماند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده