شهید آیت الله رئیسی، پناه مردم در سختی و مشکلات-راهبرد معاصر
سهراب مظفری میانجی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با «راهبرد معاصر» طرح کرد:

شهید آیت الله رئیسی، پناه مردم در سختی و مشکلات

سهراب مظفری میانجی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی حتی در مناظره‌های انتخاباتی برخلاف برخی نامزد‌ها حاشیه‌سازی نکرد و خدا ترس بود، گفت: شهید آیت الله رئیسی را در مسئولیت‌های مختلف با این ویژگی که بسیار مردمدار بود می‌شناختم. میان مسئولان به این ویژگی برجسته بود، زیرا با وجود کار زیاد و خستگی ناپذیری بدون منت برای مردم و در راه رضای خدا کار می‌کرد.
سهراب مظفری میانجی؛ استاد حوزه و دانشگاه
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۲۴۱۸۹۰

شهید آیت الله رئیسی، پناه مردم در سختی و مشکلات

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ شهید آیت الله رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان ازجمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و ...، در شب ولادت علی ابن موسی الرضا (ع) در حین خدمت به شهادت رسیدند.
 

بارها برایم پیش آمده بود نامه های مردم را برایش (در قوه قضاییه یا در آستان قدس رضوی) می بردم و بدون منت، نامه ها را که حاشیه نویسی شده بود برای حل مشکلات مردم به قسمت های مرتبط ارجاع می داد


سهراب مظفری میانجی، استاد حوزه و دانشگاه درباره آشنایی دیرینه اش با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و ویژگی هایی که از نزدیک در این شهید و سایر شهدای خدمت دیده است، به «راهبرد معاصر» گفت: دیر زمانی است شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی را از نزدیک می شناختم. نخستین دیدارها با این شهید عزیز به اوایل دهه 70 و زمانی بازمی گردد که در سازمان بازرسی کل کشور مسئول بود. به عنوان طلبه در حسینیه‌ای به نام جرعه نوشان کوثر حضرت زهرا (س) در میدان منیریه رفت و آمد داشتم و همان زمان شهید رئیسی نیز برای به جا آوردن نماز و دعا به حسینیه رفت و آمد داشت.

 


وی افزود: پس از آن شهید آیت الله رئیسی را در مسئولیت‌های مختلف ازجمله معاون اول قوه قضاییه با این ویژگی که بسیار مردمدار بود می شناختم. میان بسیاری از مسئولان به این ویژگی برجسته بودند، زیرا با وجود کار زیاد و خستگی ناپذیری بدون منت برای مردم و در راه رضای خدا کار می کرد و با  طیف‌های مختلف مردم در شهرهای مختلف ازجمله شهرهایی که از نزدیک با مردم آنجا مانند آذربایجان، تهران و قم در ارتباط بودم، رابطه قوی داشتند.


استاد حوزه و دانشگاه درباره اینکه آیت الله رئیسی در همه مسئولیت های کاری پناه مردم بود، عنوان کرد: بارها برایم پیش آمده بود نامه های مردم را برایش (در قوه قضاییه یا در آستان قدس رضوی) می بردم و بدون منت، نامه ها را که حاشیه نویسی شده بود برای حل مشکلات مردم به قسمت های مرتبط ارجاع می داد.


مظفری میانجی گفت: در دوره های مختلف در موضوعاتی مانند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  همواره ویژگی ها و شاخصه‌های آیت الله رئیسی را برای مردم به ویژه جوانان بیان می کردم، زیرا از نزدیک شاهد آنها بودم، ازجمله صداقت و راستگویی که جزیی از خصائص اخلاقی وی بود. شهید آیت الله رئیسی نمونه کامل اجرای این خواسته رسول خدا (ص) و امام کاظم (ع) بود که تأکید داشتند نجات انسان و جامعه در راستگویی است.


وی تصریح کرد: با توجه به شناختی که از آیت الله رئیسی در زندگی داشته ام، می توانم در پیشگاه خداوند متعال گواه باشم همواره راستگو بود، هیچ گاه زبان به دروغ باز نکرد و برای منافع دنیوی و جناحی دروغ نگفت. مردم ایران در دوران انتخابات و مناظره‌ها شاهد بودند آیت الله رئیسی برخلاف برخی نامزدها حاشیه سازی نکرد و قصد تخریب و ریختن آبروی دیگر نامزدها را نداشت، زیرا بسیار خدا ترس بود.


نماینده حضرات آیات عظام شبیری زنجانی، دوستی زنجانی، علوی بروجردی و مرحوم علوی گرگانی در تهران با برشمردن سایر ویژگی های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی گفت: وی همواره دغدغه خدمت به مردم داشت، زیرا درد ضعفا و یتیمان را کشیده بود و از قشر ضعیف جامعه به میان مردم آمد و مسئولیت هایی برعهده گرفت. به یاد دارم روزی که قرار بود از دادستانی به مسئولیت بعدی برود، درباره نامه ای که خواست یکی از مردم بود با وی صحبت کردم. با توجه به اینکه احساس می شد پرونده باید مجدد بررسی شود، به آیت الله رئیسی رجوع کردم و بدون منت قبل از رفتن به آستان قدس رضوی کار را همانگونه که وعده داده بود، انجام داد. وی که خود را همواره خدمتگزار مردم می دانست و هیچ وقت از خستگی نمی‌نالید.


مظفری میانجی درباره شهادت مسئولانی که حین خدمت به ملکوت اعلی می پیوندند، توضیح داد: متأسفانه در فضای مجازی به ویژه از طرف معاندان و ضد انقلاب شاهدیم تشکیک به وجود می آید. در اسلام دو نوع شهادت داریم؛ شهادتی که در جنگ و در راه خدا فرد مبارزه کند و به دیدار حق بشتابد و نیز شهیدی که در راه خدمت به خلق خدا برای حل مشکلات و گره گشایی از کار مردم به این درجه رفیع نائل شود. حتی فردی که برای تأمین امرار معاش خود جانش را از دست دهد، شهید است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده