آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

اعلام برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران

اعلام برنامه‌های کاهش مصرف برق مشترکان در استان تهران مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از تدوین برنامه‌های کاهش مصرف برق برای مشترکان بخش‌های مختلف تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۴۱۹۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ یحیی بخشعلی زاده قیاسی اظهار داشت: در ماه‌های تیر و مرداد مشترکان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان تهران باید روزانه در مجموع به مقدار ۵۰۳ مگاوات و در ماه‌های خرداد و شهریور نیز به میزان ۳۶۵ مگاوات مصرف خود را کاهش دهند.

وی این میزان را برای بخش صنعتی ۲۴۸ مگاوات در تیر و مرداد و ۱۷۲ مگاوات در خرداد و شهریور، برای بخش کشاورزی ۷۷ مگاوات از ابتدای خرداد تا انتهای شهریورماه، و برای سایر مصارف و تعرفه تجاری نیز ۶۲ مگاوات در تیر و مرداد و ۴۶ مگاوات در خرداد و شهریور اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: به‌طورکلی به علت تغییر فرهنگ مصرف و استفاده از کولرهای گازی پیک‌بار شبکه سراسری در ایام گرم سال ۳۱۰۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است و برای کنترل بار شبکه سراسری و جلوگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه نا گریز به سهمیه‌بندی هستیم.

قیاسی با اشاره به‌پیش بینی برنامه‌ها و راهکارهای انگیزشی و تشویقی مختلف جهت مشارکت مشترکان بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی، عمومی - اداری و تجاری و مشترکان دارای مولدهای خود تأمین در طرح‌های پیک سایی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه در بخش صنایع و کشاورزی تلاش کرده‌ایم پیش از آغاز دوره اوج مصرف برق با عقد تفاهم‌نامه مساعدت مشترکان را برای مدیریت بار جلب کنیم و جا دارد که از همه همکارانم در مناطق 22گانه به جهت فعالیت‌های گسترده در راستای اطلاع‌رسانی لازم به مشترکان تسریع در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و ثبت آنها در سامانه سمپ کشوری قدردانی کنم.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه با اشاره به همکاری اپراتور همراه اول به‌عنوان اپراتور هوشمند انرژی در کنار شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۵۰۰ مگاوات (کل کشور) در بخش خانگی و تجاری از طریق اپراتور هوشمند انرژی (همراه اول) کاهش پیک انجام شود و هدف اصلی از این پروژه کاهش مصرف انرژی از طریق فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکان بخش خانگی و تجاری است.

قیاسی یکی از ابزارهای مهم در کنترل و مدیریت بار شبکه، را بهره‌گیری از لوازم اندازه‌گیری هوشمند (رویت پذیر و کنترل پذیر) دانست و افزود: از طریق کنتورهای هوشمند امکان بررسی بار لحظه‌ای مشترکان برای همکاران فراهم شده و با پایش این اطلاعات، وضعیت مشترکان همکار و غیر همکار نیز به‌صورت دقیق مشخص می‌شود.

به‌منظور کاهش بار شبکه سراسری در دوره اوج مصرف برق، سهمیه‌هایی برای هر یک از بخش‌های مصرف باتوجه‌به فراوانی و میزان مصارف هر یک از آنها تعیین و از سوی شرکت توانیر به هر یک از شرکت‌های توزیع نیروی برق ابلاغ شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار